דיון שגרתי יחסית על זכויות חוקתיות של אסיר נידון למוות והמתח בין לבנים לשחורים בארצות הברית הפך לרגע היסטורי, כשלראשונה אחרי שלוש שנים אחד השופטים שאל שאלה. הדיון עסק בעתירתו של האסיר השחור קרטיס פלאוארס, נידון למוות שהורשע ברצח מרובע ועמד לדין שש פעמים. פלאוארס טען כי התובע במשפטו בלם בכוונה מושבעים שחורים וכי זכותו למשפט צדק נפגעה. 

תומאס, השופט השחור השני בהיסטוריה של בית המשפט העליון ושמרן שמונה ע"י הנשיא בוש האב, נשמע ספקני לגבי עמדתו של פלאוארס, ודרך השאלות שלו ניתן היה להבין שהוא מתכוון הכריע נגד עמדתו. לאורך השנים נשמעו טענות רבות נגד האפליה הגזענית של מערכת המשפט בארצות הברית, ושתובעים רבים, כולל במדינות הדרום כמו מיסיסיפי, הואשמו שניסו לסדר שחבר המושבעים יהיה לבן ברובו במשפטים של נאשמים שחורים.
השופט תומאס התמקד בשאלות שלו בשאלה האם גם עורכי דינו של פלאוארס פעלו בדרך דומה אך הפוך - כלומר ניסו להוציא אנשים לבנים מחבר המושבעים. שאלתו הראשונה היתה האם ההגנה פסלה מושבעים ולאחר מכן תהה מה היה צבע עורם. עורכת דינו של האסיר, אמרה כי הם היו לבנים אבל טענה שמה שלרוונטי זה מניעי התובע, לא של ההגנה. 

שמונת השופטים האחרים בבית המשפט העליון, בהם שמרנים כמו ברט קבאנו וסמואל אליטו, נראו כתומכים בעמדתו של פלאוארס ואמרו שההיסטוריה של התיק הזה מאוד מטרידה. השופטת אלנה קגן תהתה מדוע מושבעת שחורה אחת נפסלה למרות שהביעה תמיכה בעונש המוות ויש לה דוד שהוא סוהר. "למעט הצבע שלה, היית חושב שהיא מושבעת שהתובע יאהב", אמרה. 
בית המשפט העליון אסר ב-1986 על להדיר אנשים מחבר המושבעים בגלל צבע עורם ותחת התיקון השישי לחוקה הקובע כי יש זכות למשפט צדק והתיקון ה-14 הקובע כי יש הגנה שווה תחת החוק.