רומן שלומוב לא האמין שהחופשה שלו בקפריסין תהפוך לחלום בלהות שבו הוא ימצא את עצמו עצור למעלה משנה וחצי. הסיוט של רומן החל בנקודה שהייתה אמורה להיות המשמחת ביותר. 
 
באוקטובר 2017 הוא עלה לטיסה לקפריסין עם בחירת לבו על מנת להינשא לה. בהגיעו לביקורת הגבולות בלרנקה נאמר לו כי במסגרת צו של האינטרפול, הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, שגובש על ידי שלטונות הפדרציה הרוסית, הוא עצור בגין מכירת סמים וחומרים פסיכוטיים.
 
על פי כתב האישום שהוגש נגד שלומוב ב־3 בנובמבר 2010 בעיר קרסנודר, מכר רומן לסוכן של השירות הפדרלי הרוסי ברשות הבקרה על סחר בסמים את מה שנקרא "מבחן הרכישה" - מעל ל־60 גרם של מריחואנה. 
 

רומן היה אז אזרח רוסיה. התאריך אינו מקרי - שבועיים לאחר שמלאו לו 16. על פי החוק הרוסי, ניתן להגיש כתב אישום במקרה כזה רק למי שמלאו לו 16. רומן ומשפחתו טוענים כי מדובר בהאשמת שווא, שכן אין לרשויות החקירה שום תיעוד המוכיח כי אכן בוצעה מכירה שכזאת פרט לשטר "מסומן" על ידי המשטרה שנמצא בכליו של שלומוב. כך או אחרת, נגד שלומוב, אזרח ישראלי המחזיק גם באזרחות רוסית, נפתח תיק פלילי כבר בשנת 2010, אך לא הוגש כתב אישום, מה שאפשר לו לעלות לישראל באותה שנה. בשום שלב הוא לא עודכן כי מתנהלת נגדו איזשהי חקירה והוא טוען כי כלל לא ידע עליה.

מוחזק בתא מעצר בניקוסיה כשלצדו עצורים בין היתר מלבנון ומסוריה. שמולוב.

 
"כשאני מבקשת לראות את התיק שלו, נאמר לי שהוא הועבר לגנזך ולא נותרו פרטים", אומרת אלונה, אחותו למחצה של רומן, שבשנה וחצי האחרונות מנהלת את המאבק המשפטי עבור אחיה. "הוא נמצא בתנאים קשים מאוד. מימנתי עורכי דין בהתחלה, אבל נגמר לנו הכסף". 
 
הרוסים דורשים כי קפריסין תסגיר את שלומוב לרוסיה, ומאז מתנהל המשפט הוא מוחזק בתא מעצר בניקוסיה כשלצדו עצורים בין היתר מלבנון ומסוריה. העובדה הזאת הופכת למסוכנת יותר לאור עברו הצבאי של שלומוב, ששירת כלוחם בגדוד קרקל. שלומוב עלה לישראל בגפו והוכר כחייל בודד.
 
"הוא נמצא במצב לא טוב, ואני לא מצליחה לקבל שום עזרה מהרשויות בישראל. כולם מתנערים", מספרת אלונה. "הוא אזרח ישראלי, הוא שירת בצבא. לא יכול להיות שהוא היה טוב להילחם כאן שלוש שנים ועכשיו, כשהוא צריך עזרה, לאף אחד לא אכפת ממנו. אחרי מה שעשו לאח שלי ששירת בצבא החלטתי שלא אשלח את הילדים שלי לצה"ל. לצערי אחד הילדים שלי החליט להתגייס בכל זאת".
 
הטענות של אחותו של רומן מופנות בעיקר למשרד החוץ. "הקונסול בקפריסין אומר שהוא לא יכול לעזור מעבר לבדיקה אם יש לו את כל התנאים שמגיעים לו. הפנו אותנו למשטרת ישראל, אבל שם אמרו לי שהם מטפלים בדברים שקורים בישראל", היא אומרת. 
 
בית המשפט בקפריסין אפשר לרומן להשתחרר בערבות של 140 אלף יורו, סכום שלמשפחתו אין יכולת לגייס. עו"ד אלכסיי אובולנץ, המייצג את שלומוב, אמר: "לפי המסמכים שנמסרו משלטונות רוסיה ניתן לראות כי רומן נפל קורבן לפרובוקציה מצדה של המשטרה. כפעיל זכויות אדם, אני רואה בהוצאת צו חיפוש נגד רומן דבר חמור. כאזרח ישראלי, אני זועם על כך ששלטונות המדינה שלי מוכנים לבזבז את חיילינו". 
 
ממשרד החוץ נמסר: "קונסול ישראל מטפל בעציר ומעניק לו שירות קונסולרי הומניטרי. ככלל, משרד החוץ, באמצעות נציגויותיו הדיפלומטיות בחו"ל, אינו רשאי להתערב בהליכי חקירה ומשפט של מדינה ריבונית אחרת. כך גם במקרה זה. מעורבות משרד החוץ היא בהתאם לאמנת וינה בדבר יחסים קונסולריים, ויכולה להיות רק על בסיס הומניטרי".
 
כעת המשפחה מבקשת לגייס את סכום הערבות כדי לשחררו מהמעצר, שבו לשיטתם נשקפת סכנה לבריאותו ואף לחייו של שלומוב.