ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, יעקב עמידרור, התייחס הבוקר בכאן ב' לפרשת הצוללות ולסוגיית החזקת המניות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, "אם נתניהו מכר לפני 2011 את מניותיו - אז זה קרה בטרם הייתה עסקת צוללות בין ישראל לגרמניה".

"לא הרגשתי בתדרוכים של אהוד ברק ונתניהו שיש התנגדות לצוללת שישית", הסביר עמידרור, שהוסיף: "ביקשו ממני לבדוק אם יש אפשרות לכך. לאחר כשנה אושר לנו מימון של שליש מקניית הצוללת השישית. אני לא יודע להגיד לגבי התאריכים, אבל אני יכול להגיד בוודאות שב-2011 לא היה שום אישור גרמני לצוללת שישית. אם נתניהו מכר לפני 2011 את מניותיו, אז הוא מכר אותן בטרם הייתה עסקת צוללות בין ישראל לגרמניה".
יכול להיות שהצוללת שסוכם עליה ב-2011 הייתה בצנרת ב-2010?

"היא הייתה  בצנרת במובן הזה שישראל החליטה על כך, אך עדיין לא היה מו"מ עם הגרמנים". 
למה חשוב לישראל שלמצרים יהיו צוללות בעלות יכולת גרעינית?
"אתם מערבבים שישה דברים. כל הדיונים על הצוללות ניחנים בזה שיש מאחוריהם כל כך הרבה בורות. לא לנתניהו ולא למדינת ישראל היה חשוב שלמצרים יהיו צוללות. המצרים, בניגוד לנו, קונים את הצוללות בכסף מלא, ואם הם לא יקנו מגרמניה הם יקנו מצרפת או מקוריאה הדרומית. אם הגרמנים היו אומרים למצרים שהם לא מסכימים למכור להם, המצרים היו הולכים למקום אחר. אנחנו תלויים בגרמנים כי אנחנו משלמים עבור שתי צוללות ומקבלים שלוש. היה אינטרס לומר לקנצלרית שאנחנו לא נעצור לה את העסקה". 
 
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למה עמוס גלעד היה מופתע?
"תשאל את עמוס".
האם נגלה פרטים חדשים?
"מאז שהפרשה צצה לא גיליתי אף פרט חדש שנוגע לצורך של מדינת ישראל בצוללות". 
מה עם המניות של נתניהו?
"מישהו צריך לבדוק את זה. הצוללות הנוספות הן מ-2015 ואילך. כל דבר שהיועמ"ש, שאני סומך עליו במיליון אחוז, חושב שצריך לחקור - שיחקרו. אבל אתה שואל אותי אם יכול להיות קשר בין מניות שנמכרו ב-2010 להחלטות שהתקבלו ב-2011, וזה נראה לי מאוד מופרך".