המשנה לראש המוסד לשעבר ומספר 26 ברשימת כחול-לבן לכנסת, רם בן ברק, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע פרשת הפריצה האיראנית לטלפון של יו"ר המפלגה, בני גנץ. בראיון בכאן ב' אמר בן ברק: "למי להאמין? למי שבגד בשלוש נשותיו, ניהל רומנים ומתעלם מהבת הבכורה שלו כי אשתו לא מרשה לו, או לרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל?".



"אני מסתכל על ראש הממשלה משקר במצח נחושה ואין לי מילים לתאר את זה", אמר בן ברק בפתח דבריו. "מאחר ואני בא מהמערכות האלה אני אסביר איך זה הולך. כשמתגלה חשד של פריצה לטלפון, ופורצים להרבה טלפונים במדינת ישראל, מגיעים אנשי השירות לאותו אדם ומספרים לו על כך ולוקחים את הטלפון. הם מתדרכים אותו ומבקשים לא לספר את זה לאף אחד. אדם פטריוט עושה את מה שהשב"כ אומר לו. עוברים חודשים ומישהו סיפר את זה לרה"מ, ואז פתאום הוא מספר סיפור על חומרים רגישים. מי שיודע מה יש בטלפון הזה זה גנץ. מאיפה רה"מ יודע מה יש בטלפון שלו?".
"הוא ממציא, אלא אם כן יש לו קשר עם גורמי מודיעין איראנים", קבע בכיר מערכת הביטחון לשעבר, שהוסיף: "אני חושב שצריך לבדוק מי הדליף את זה. נתניהו ממציא, הוא משקר במצח נחושה, זה פשוט לא ייאמן".


"אני שומע את גנץ אומר שאין שום דבר מביך ואני שומע את נתניהו אומר שיש – למי להאמין?", תהה בן ברק - "למי שבגד בשלוש נשותיו, למי שניהל רומנים, למי שמתעלם מהבת הבכורה שלו כי אשתו לא מרשה לו, למי שלא דיווח שהוא מכר מניות ב-16 מיליון שקלים - או לרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל שעד היום, לפחות עד שנתניהו פתח את הפה, איש לא חשד בו על אמינותו ועל יושרו?".

אם הייתה קלטת לוהטת, היית מציע לגנץ להצהיר על זה?
"הוא לא יכול לספר על משהו שאיננו, אין לו מה להסתיר. נתניהו חשב שהוא מקדים קלטת בחמש דקות. מישהו הפיץ את הסיפור על הקלטת, והוא אמר שאו שאני אלך לאולפן עכשיו או שיראו את הישבן שלי עולה ויורד בכל הארץ. מה הקשר בכלל? לנתניהו היה מה להסתיר, הוא כן בגד בנשותיו, הוא לא מדבר עם הבת שלו. נראה לך שאם לגנץ היה סיפור כזה הוא היה נכנס לפוליטיקה? הוא היה אומר 'מה אני צריך את הצרה הזאת'. אני חושב שצריך לבדוק מי הדליף את זה, כי כשמדליף לך פוליטיקאי זה משהו אחד, אבל אם גורם ביטחוני מדליף זה כבר סיפור אחר לגמרי".

את דבריו הוא סיכם באומרו כי "זה תרגיל עלוב של ראש ממשלה שיודע שהולכים לחקור אותו בתיק הצוללות מחדש, הוא יודע שתפתח חקירה, ואני אומר לך שתפתח חקירה גם בארה"ב. אני אתן לך עוד דוגמה - דוד שרן, שהיה מעורב בסיפור הזה - מי עזר לו להיכנס לכנסת ולמה?".