ארצות הברית עשויה להקפיא את ההכנות להעביר לטורקיה מטוסי F-35, כך אמרו גורמים בפנטגון לסוכנות הידיעות רויטרס, זאת בעקבות החלטת אנקרה לרכוש את מערכת הנ.מ. S400 מרוסיה. כזכור, ארה"ב הבהירה לטורקיה כי היא לא מוכנה לאפשר מצב בו לאנקרה יהיו גם את מערכת ה-S400 וגם את מטוסי ה-F-35.

"ה-S400 הוא מחשב, ה-F-35 הוא מחשב. אתה לא מחבר את המחשב שלך לזה של היריב שלך, וזה למעשה מה שנעשה", אמרה קייטי ווילברגר, עוזרת שר ההגנה לנושאי ביטחון בינלאומי, לרויטרס. למרות שטרם התקבלה החלטה בנושא, גורמים בממשל אישרו שארצות הברית שוקלת לעצור את העסקה עם טורקיה. "יש החלטות שעולות באופן קבוע לגבי דברים שנשלחים לטורקיה לקראת אפשרות שהם יקבלו מטוסים", אמרה ווילברגר, והוסיפה שיש הרבה דברים שיכולים להיעצר על מנת להבהיר שאנחנו רציניים בדרישה שלנו".
עם זאת, גורם נוסף בממשל אמר כי אחד הצעדים שארה"ב יכולה לנקוט מול טורקיה היא מציאת חלופה למפעל שיפוץ מנועי ה-F-35 שנמצא במדינה, ככל הנראה באחת ממדינות מערב אירופה. 

גורמים רבים בממשל האמריקאי חוששים שטורקיה מתרחקת מנאט"ו ומביטים בדאגה על היחסים המשופרים שלה עם רוסיה. הרעיון שקבלנים או גורמים בממשלה הרוסית יסתובבו בבסיסים צבאיים בהם נמצאים המטוסים היא משהו מתקבל על הדעת בארצות הברית. 

ארצות הברית הציעה לטורקיה מערכת הגנה מתוצרתה, כדי שתוותר על ה-S400, וכן טילי פטריוט, אולם ארדואן לא השתכנע. המשבר עלול לגרום לכך שהקונגרס האמריקאי ימנע עסקאות נשק נוספות עם אנקרה. חברי קונגרס להעלות חוקים האוסרים על ממשל טראמפ למכור את מטוסי ה-F-35 לטורקיה אם זו תרכוש את הטילים הרוסים.