אמסטרדם החליטה לאסור סיורים מודרכים באזור רובע החלונות האדומים שלה. מדובר בצעד שננקט במטרה להגביל את המוני המבקרים שגודשים את חלקו ההיסטורי של מרכז העיר, מכיוון ש"הם לא מכבדים" את עובדי המין ברובע כאמור.



"כבר לא מקובל בעידן זה לראות עובדי מין כאטרקציה תיירותית", אמר חבר מועצת העיר אודו קוק. סקר הראה כי 80% מעובדי המין טוענים כי עיסוקם נפגע כתוצאה מן התיירות. במועצת העיר עלתה בשנה שעברה הצעה להעביר את הרובע המפורסם לחלק אחר של העיר.



מספר התיירים באמסטרדם - עיר של 850,000 תושבים - עלה ל-19 מיליון בשנת 2018, ועל פי תחזיותיו של ראש העיר צפוי לעלות ל-29 מיליון עד 2025. "מרכז העיר מימי הביניים הופך להיות יותר ויותר בלתי נשלט", אומרים התושבים.



 האיסור, אשר נכנס לתוקף בראשון בינואר השנה, יכלול סיורים שניתנו בחינם, שלדברי מועצת העיר היה להם "אפקט מגנטי" על מספר המבקרים. המספר המקסימלי של אנשים שיורשו לערוך סיורים מאורגנים של שאר מרכז העיר יופחת מ -20 ל-15, ועל המדריכים יחולו כללי התנהגות מחמירים ותיערך להם בדיקת איכות.



על פי העיתון "אלגמין דאגבלד",  ביקורים בפאבים וברים באזור, כולל סיורים תחת שמות כגון "טיולי אור אדום עם הגברת לולה", הביאו יותר מ -1,000 קבוצות סיור בכל שבוע, עם שיא של 48 בשעה אחת.



מועצת העיר אמסטרדם נקטה בצעדים  נוספים כדי לצמצם את הצפיפות ואת המטרד הנגרמים בעקבות התיירות הרבה במרכז העיר. בין היתר, הרחובות נסגרים בערבים עמוסים כדי לאפשר לאנשי התחזוקה לנקות. הבירה ההולנדית גם פתחה ביוזמות כדי  לרסן את מספר החנויות המיועדות למבקרים, קראה להפסיק את פיתוח המלונות והגדילה את המסים על התיירים.