מחקרים רבים שנעשו בהלך השנים כבר הוכיחו פעם אחר פעם שסקס בריא לנו ושמומלץ לעסוק בו בקביעת. אבל כמובן שכמו כל דבר בריא בעולמנו, אם מגזימים ומקיימים יחסי מין יותר מידי פעמים בפרק זמן קצר, זה עלול להזיק ואפילו להיות מסוכן. השבוע צעירה ממחוז קאוקה, קולומביה, גילתה זאת בדרך הקשה, כשמצאה את מותה לאחר מרתון סקס פרוע.

האישה, שידועה בכינוי "לה פיירה" ("החיה"), קיימה יחסי מין עם בן זוגה במשך שעות רבות, במלון בעיר קאלי, כשהחלה לחוש לפתע סחרחורת. אף על פי כן, היא אמרה שהיא רוצה להמשיך, אך ככל שהזמן עבר היא חשה יותר ויותר גרוע, עד שאיבדה את הכרתה והכלה לפרכס. בן זוגה הזעיק עזרה, אך כשראה שלוקח לאמבולנס יותר מידי זמן להגיע, עטף את גופה העירום בסדין והסיע אותה לבית חולים במונית.

למרבה הצער, הרופאים לא הצליחו להציל אותה והיא מתה זמן קצר לאחר הגעתה, לאחר שלקתה בדום לב. על פי חדשות El Periodico, בן זוגה סיפר לשוטרים שהשניים קיימו יחסי מין במשך חמש שעות רצופות, וצרכו המון סמים כד שיצליחו לעמוד בקצב. במשטרה בודקים כעת אם סיבת המוות קשורה באופן ישיר לסמים שצרכה האישה.
 

זו לא הפעם הראשונה שאקט מיני נגמר בצורה מסוכנת, ויש לנו תחושה שזו גם לא הייתה הפעם האחרונה. בשבוע שעבר למשל, תושבת לונדון הגיעה לטיפול נמרץ לאחר שבן זוגה ביצע בה מין אוראלי. האישה בת ה-44 מאוד נהנתה מהאקט והייתה ממש קרובה לאורגזמה, כשלפתע איבדה את ההכרה. היא שבה להכרה דקות ספורות לאר מכן, והובהלה לבית החולים האוניברסיטאי מערב מידלסקס.
 
על פי דוח המקרה, שפורסם בכתב העת The British Journal of Medicine, בסריקות שנערכו לאישה התברר שהיא עברה דימום מוחי תת-עכבישי - סוג נדיר מאוד של שבץ שנגרם בדרך כלל על ידי התבקעות של מפרצת. היא טופלה באמצעות הליך בשם אנדו-וסקולריזציה - בו מוכנס קתטר דרך צנתור ומועבר למפרצת, ועליו שמים סלילי פלטינום, שגורמים לדם באזור להקרש ולחסימת המפרצת. 
 
לשמחתה הרבה, היא שוחררה מבית החולים אחרי שבועיים ללא סיבוכים נלווים. בדוח נכתב אומנם שהיא עישנה בקביעות, שתתה, סבלה מאסתמה, וכשהייתה בת 20 חלתה במלריה מוחית - אך הרופאים ציינו שזה לא הכרח מה שגרם לשבץ. יחד עם זאת, הם ציינו שאקטים מיניים עלולים לגרום להתבקעות של כלי דם במוח, כי הם מעלים את לחץ הדם: "מחקרים קודמים הראו שלחץ הדם והדופק נוטים להשתנות במהלך אקטים מיניים, ולעלות במהלך האורגזמה".