סאגת המיצ"ב נמשכת. בשבוע הבא יתקיים ביום שלישי מבחן המיצ"ב החיצוני לכיתות ח' במדעים וטכנולוגיה ואנו צפויים לקבל תמונה דומה למה שקרה במועד הקודם של המבחן לפני שבועיים, אז אלפי ילדים נשארו בבית לאחר שהוריהם החליטו שהם לא מעוניינים שהם יבחנו במבחן המיצ"ב. כעת, פורום ועדי ההורים היישוביים החליט בשנית לקרוא להורים ברחבי הארץ לשקול האם לשלוח את ילדיהם להיבחן במבחן המיצ"ב.



עו"ד אייל באום, יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, אמר היום (חמישי) ל"מעריב" כי "עמדת הפורום לא השתנתה - לטעמנו יש להקפיא לאלתר את מבחני המיצ"ב. לדעתנו הסיבה היחידה שבשלב זה משרד החינוך אינו נוקט צעדים אופרטיביים בנושא, זה בגלל סיבות של פרוצדורה והקושי שלו לקבל החלטה ולהוציא אותה מהפועל מעכשיו לעכשיו".



עוד אמר עו"ד באום כי "בכירי המשרד בעצמם מודים בהגינותם לרבות המנהלים והמפקחים, כי יש לשנות את שיטת המדידה הקיימת היום. פורום ועדי ההורים היישוביים מנחה את כל ההורים בארץ לפעול כפי שהנחה אותם בבחינה האחרונה - לפעול בהתאם לצו מצפונם האם לשלוח את הילד לביה"ס ביום זה. אנו סבורים שחינוך מתחיל בדוגמא אישית בבית ובחינוך הילדים לאזרחות ודמוקרטיה ועל כן כל הורה יפעל בהתאם לצו מצפונו".



אלי פדלון, יו"ר ועד ההורים ברמת גן, שם במבחן המיצ"ב הקודם הייתה היענות רבה מקרב ההורים והכיתות נותרו ריקות ביום המבחן, אומר כי "אנחנו נגד המיצ"ב, נוציא בהמשך הודעה שהמחאה ממשיכה. ברור לכולם כי המיצ"בים בצורתם הנוכחית זה קונספט שעבר זמנו. נאמר שתקום ועדה והדבר הזה הולך להשתנות".



כזכור, לפני כשבועיים קרא פורום ועדי ההורים היישוביים על רקע הניסיונות לזיוף התוצאות ע"י מנהלי בתי ספר לפני שלושה חודשים וספקות לגבי מהימנותם, להורים שלא לשלוח את ילדיהם להיבחן במיצ"ב ואף שלח מכתב בנושא למשרד החינוך. במכתב ביקשו בפורום ההורים מהמשרד שלא להכריח תלמידים להיבחן בניגוד לעמדת הוריהם: "הורים רבים בארץ קיבלו החלטה לא לאפשר לילדיהם להיבחן ולשלם את המחיר של הלחץ והעומס שמופעל על הילדים מבתי הספר. אני מבקש ממך לאפשר לילדים ביום הבחינה לא לקיים את הבחינות בהתאם לרצון הוריהם".



בהתאם לקריאת פורום ההורים הארצי, הורים רבים אכן החליטו כאמור שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר ביום הבחינה והכיתות נותרו ריקות. עם סיום המבחן טענו במשרד החינוך כי רוב התלמידים כן הגיעו למבחן ומסרו כי "המבחן התקיים בכל רחבי הארץ ובכל הרשויות, למעט מקומות נקודתיים בהם הורים בחרו לקחת את החוק לידיים ולמנוע מילדים להגיע אל בית הספר כדי להיבחן. במקומות בהם נרשמו שיבושים מקומיים: רמת גן, בת ים, דימונה ורמת השרון. בתוך כך, מניטור שערך המשרד הבקר עולה כי מעל 50 אלף תלמידים השתתפו במבחן המיצ"ב (מתוך כ-55 אלף שאמורים היו לקחת בו חלק). נתון זה מתייחס גם לתלמידים שלא השתתפו בשל מחלה או סיבה שאינה קשורה בשיבושים". 

ממשרד החינוך נמסר כי המיצ"ב יתקיים כמתוכנן ובטוחים כי כפי שקרה בבחינה הקודמת, שיעור מכריע של התלמידים ייקח בו חלק.