הודעתו הדרמטית וההיסטורית של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, הערב (חמישי) כי הגיע הזמן "שארה"ב תכיר בסמכותה של ישראל ברמת הגולן", גררה קריאות שמחה והתרגשות בקרב הפוליטיקאים הישראלים, כשהבולטת ביניהם היא של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהודה לנשיא בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "בזמן שאיראן מנסה להשתמש בסוריה כפלטפורמה להריסת ישראל, הנשיא מכריז באומץ על סמכותה של ישראל על רמת הגולן. תודה הנשיא טראמפ". 



מלבד ראש הממשלה הגיבו חברי כנסת ושרים נוספים מהימין, ובפרט ממפלגת השלטון "הליכוד", שהודו לנשיא על הודעת התמיכה ישראל. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מסרה: "הנשיא טראמפ צודק. גם הוא יודע שנוכחות ישראל ברמת הגולן היא הכרחית לשמירה על יישובי הצפון, ושהגולן הוא העיניים של מדינת ישראל. הנוכחות שלנו ברמת הגולן היא זו שמונעת את התפשטות והתעצמות הטרור של ציר הרשע: איראן, סוריה וחיזבאללה והתבססות איראנית סמוך לגבול הצפוני".



שר החוץ, ישראל כ"ץ כתב גם הוא כי הוא מברך על הודעתו של טראמפ, והוסיף: "הכרה אמריקאית בריבונות הישראלית תחזק את בטחון ישראל ואת מעמדה באזור, תהווה תגובה לתוקפנות האיראנית מסוריה ותשלח ומסר ברור לאסד שמעניק לה את חסותו. תודה לך טראמפ".



השר אופיר אקוניס מסר כי "ההודעה של טראמפ שמה קץ לתביעה השקרית של סוריה על רמת הגולן, שהיא שטח יהודי משחר ההיסטוריה. ההודעה היא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים בין ישראל לארה"ב, שהן בשיא של כל הזמנים".
 
יו"ר כולנו וחבר הקבינט המדיני בטחוני, השר משה כחלון, כתב בדף הטוויטר שלו: "הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן היא הישג חשוב למדינת ישראל. ידעו שכננו שהמציאות נקבעת הלכה למעשה ושיש מחיר לסרבנותם להכיר בישראל". 

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, מסר: "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר. 38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקנית. ‬‫הנשיא טראמפ - תודה". 

ממפלגת "כחול לבן" אמר שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון, מסר בתגובה כי הודעתו של טראמפ היא "בשורה אמיתית. זהו צעד חשוב נוסף לאחר העברת השגרירות האמריקאית לבירתנו הנצחית. הנשיא טראמפ מבין כי נוכחותה הביטחונית וההתיישבותית של ישראל בשכונה קשה ומאתגרת כמו שלנו היא הכרח של ממש". 

גם ח"כ יאיר לפיד ממפלגת "כחול לבן" אמר הערב כי "אנו מברכים את הנשיא טראמפ על אמירתו. זהו חלום שהתגשם. הגולן הוא חלק בלתי נפרד מישראל ואנו קוראים גם לשאר אומות העולם לצעוד בעקבות הנשיא טראמפ, ולהכיר בריבונותנו על רמת הגולן". 

מנגד, לצד קריאות השמחה והתמיכה בהודעת טראמפ, אמר ח"כ עאידה תומא-סולימאן (חד"ש) כי "טראמפ מנסה להושיע את נתניהו מהמצוקות בהן הוא נתון בניסיון להחזירו לכס השלטון. הפעם בהכרזה חסרת טעם להכרה אמריקנית בריבונות הישראלית על רמת הגולן הכבושה. הכרה כזו היא חלק בלתי נפרד מעסקת המאה שזומם טראמפ עם המשטרים הערבים הריאקציונים: הנצחת השליטה הישראלית והאמריקאית במזרח התיכון וסיכול ממוקד לסוגיה הפלסטינית וצירי ההתנגדות. בגולן יש אלפי אזרחים סורים, שעומדים איתנים נגד כל ניסיונות הישראליזציה והנורמליזציה - ושום הכרה לא תשנה זאת".