שוב לא שקט: הפלסטינים מדווחים הערב (חמישי) כי טנק תקף עמדה בגבול רצועת עזה, לאחר שבמקום התפתחה הפרת סדר אלימה. הפלסטינים מדווחים עוד כי כתוצאה מהירי, ישנם מספר נפגעים. מוקדם יותר, בשעות אחר הצהריים, נשמע פיצוץ באחד מיישובי שער הנגב. מקור הפיצוץ התגלה בצינור גומי שנישא על ידי זר בלונים. הצינור התנתק, נפל והתפוצץ. האירוע טופל ע"י חבלן ואין נפגעים.



כמו כן, בחמאס ממשיכים  להתכונן למה שמכונה "צעדת המיליונים", שעל פי הערכות גורמי ביטחון בארץ, ישתתף בה עשרות אלפים בלבד. בנוסף, לוחמי צה"ל עצרו שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. על החשודים נתפס מברג והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.



מצה"ל נמסר כי טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה להפרות סדר אלימות באופן חריג והפרחת בלוני התבערה והנפץ במהלך היום.



בינתיים, דף הפייסבוק של יחידת "א-זוארי" שנסגר בתחילת השבוע, נפתח שוב – אך נסגר אתמול שוב. באחת התמונות פרסמו תמונה של נפצים ורימונים, ואיימו כי הם יישלחו לעוטף עזה. בנוסף, חידשו הפלסטינים סוג של נפצים הספוגים בדלק, וממשיכים לבעור בכל מזג אוויר. ביום שלישי, החלו בחברת "מושבי הנגב", לקצור את התבואות, כדי לצמצם סיכוני דליקות הנגרמות מבלוני תבערה מרצועת עזה. ביום רביעי, בזמן הקציר, נחתו שני בלונים, שכובו במהרה. 
יוסי ישי, מנכ"ל מושבי הנגב: "כדי להקטין את הסיכונים, התחלנו כבר לבצע קציר מוקדם של התבואות, קציר ירוק למספוא, במקום לשמר את החלקות לגרעינים. כבר ביום השני לקציר, נחתו שני בלונים שלמזלנו לא גרמו לדליקות גדולות, כיוון שהקמה עדיין ירוקה".
 
ישי הוסיף: "אנו פונים שוב לממשלה להעניק תמיכה כספית מותאמת לחקלאים שקוצרים מוקדם את השדות, כדי למנוע דליקות, וסופגים הפסדים בשל כך".
כזכור, ביום שלישי תקף כלי טיס של צה"ל חוליית מפריחי בלונים תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. זמן קצר לאחר מכן הייתה תקיפה נוספת, שבה כלי טיס תקף חולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום הרצועה. בשני המקרים לא דווח על נפגעים.