בכיר באופוזיציה הסורית אמר ל”מעריב־סופהשבוע” כי הוא וארגונו מתנגדים לסיפוח הגולן לישראל. הבכיר חשף כי “בימים אלה מתקיימים מגעים בין כל אנשי האופוזיציה בתוך סוריה, ירדן, טורקיה, ארה”ב ואירופה, כדי לפרסם גילוי דעת המתנגד לסיפוח הגולן הסורי הכבוש לידי ישראל. ציפינו שנתניהו יקבל ‘מתנה’ כזו מטראמפ על רקע הבחירות שייערכו בישראל בחודש הקרוב. אנו בקשר הדוק ורציף עם בכירי האופוזיציה הסורית בוושינגטון ובירדן, ונודיע בקרוב באופן ברור על עמדתנו, אשר מקובלת על ראשי האופוזיציה גם בדרום סוריה, גם במרכזה וגם בצפונה”.

"כולנו יודעים שישנה מחלוקת לגבי הנוכחות האיראנית בסוריה", הדגיש איש האופוזיציה, "אבל, אנחנו גם יודעים שמתחת לשולחן נעשות פעולות רבות, שמעורבות בהן גם ארצות הברית, גם המשטר הסורי וגם ישראל. משטר אסד מוכן לוותר על אדמה סורית יקרה כדי לשרוד ולהותיר בתנאים מסוימים את הכוחות האיראנים בארצנו. סיפוח הגולן יתאפשר רק בהתערבות רוסיה שכולם יודעים שהיא השולטת בסוריה, ובהסכמים סודיים שיתקבלו מתחת לשולחן". 
 
ההכרזה עוררה חששות רבים גם בקרב האירופים. גורמים בכירים ביבשת הביעו דאגה בשיחה עם "מעריב סופהשבוע", מכך שההכרזה החד־צדדית עלולה להביא לחוסר יציבות באזור. “החלטות חד־צדדיות לא תומכות בהתקדמות לשלום”, אמר גורם אירופאי בכיר. “אני לא חושב שבטווח הקצר תהיה להכרזה האמריקאית להכיר ברמת הגולן כשטח ישראלי השפעה, אבל אין ספק שזה יכול להביא להידרדרות בגבול הישראלי. בינתיים אין קרב יריות תמידי בין ישראל לסוריה והחשש הוא שהכרזה כזאת עלולה לעורר את השטח לאלימות”.

כזכור, נשיא ארה”ב דונלד טראמפ יצא שוב ביוזמה נועזת והודיע אתמול בטוויטר כי הוא עומד לשנות את מדיניות ארצו בנושא נפיץ שעד כה שום נשיא לפניו לא העז להכריע בו: “אחרי 52 שנים הגיע הזמן שארה"ב תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית ברמת הגולן, שהיא קריטית מבחינה אסטרטגית וביטחונית עבור מדינת ישראל והאזור”, כתב הנשיא האמריקאי בציוץ.
בדיווחים אתמול רווחה ההערכה כי טראמפ צפוי להכיר בריבונות הישראלית בגולן במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון בשבוע הבא. הציוץ של טראמפ אתמול בערב היה החותמת הרשמית לכך שזה הכיוון שממשלו צועד בו. בישראל מיהרו לברך את טראמפ על החלטתו, ונתניהו אמר: “בזמן שאיראן מנסה להתבסס בסוריה כדי להשמיד את ישראל, הנשיא טראמפ מכיר באופן אמיץ בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לך הנשיא טראמפ!”. יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב: “ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר. 38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקאית.