האיחוד האירופי אישר הלילה (שישי) פה אחד את עיכוב מועד העזיבה של בריטניה את האיחוד. במידה שמתווה הברקזיט של ראשת הממשלה מיי יאושר בפרלמנט בווסטמינסטר בשבוע הבא, הסכים האיחוד לארכה עד 22 במאי. במידה והדבר לא יקרה וההסכם לא יאושר, תוענק ארכה עד 12 באפריל. ראש הממשלה בירכה על ההחלטה ואמרה: "הגענו לרגע ההחלטה. מול חברי הפרלמנט הבריטי מונחות אפשרויות ברורות לגבי ההמשך".
כזכור, בשבוע שעבר הפרלמנט הבריטי אישר לראש הממשלה תרזה מיי להגיש בקשה לאיחוד האירופי לדחיית הסכם פרישת הממלכה מהאיחוד האירופי. ההצבעה עברה בפרלמנט ברוב של 412 תומכים מול 202 מתנגדים. אף שמיי גיבשה ברגע האחרון הסכם חדש עם ראשי האיחוד על מעמדה של צפון אירלנד, היא ספגה מכה קשה כשדחו חברי הפרלמנט, בפעם השנייה, את טיוטת הסכם הברקזיט.
391 מחברי הפרלמנט, מכל הסיעות, הצביעו אז נגד טיוטת ההסכם, בעוד 242 צירים בלבד תמכו בו, כחודשיים אחרי שהפסידה בהצבעה הראשונה בפער חסר תקדים של 230 קולות. פחות מ־24 שעות לפני ההצבעה, נראה היה כי מיי זכתה לתקווה חדשה שהיא תוכל להעביר את ההסכם בפרלמנט, לאחר פגישה דרמטית שקיימה בשטרסבורג עם השר לענייני ברקזיט סטיב ברקליי, עם נשיא הנציבות האירופית ז'אן־קלוד יונקר ועם ראש צוות המשא ומתן של האיחוד, מישל ברנייה.

יונקר ומיי הודיעו כי גובשו מסמכים חדשים שנועדו להסיר את החששות של חברי הפרלמנט בדבר ה־Backstop - ההסדר על מעמדה של צפון אירלנד במקרה שלא יושג הסכם סחר לאחר תום תקופת המעבר של הברקזיט בסוף שנת 2020. לפי ההסכם שגובש, הממלכה המאוחדת כולה תישאר במסגרת מדיניות המכסים של האיחוד כדי למנוע הקמת גבול עם אירלנד. בין השאר הוקם כלי מחייב משפטי משותף, שבריטניה תוכל להשתמש בו נגד האיחוד במקרה שתגיע למסקנה שהגוש מנסה לכפות עליה את ה־Backstop ללא הגבלה.  
במסיבת העיתונאים המשותפת הצהיר יונקר כי מדובר בוויתור האחרון מצד האיחוד. "לפעמים בפוליטיקה אפשר לקבל הזדמנות שנייה", אמר. "מה שחשוב הוא מה עושים עם ההזדמנות הזו, כי כבר לא תהיה הזדמנות שלישית". הוא הדגיש כי אם בריטניה תדחה את הברקזיט מעבר לחודש מאי, היא תחויב להשתתף בבחירות לפרלמנט האירופי, מהלך שצפוי להקשות יותר על יישום הפרישה. ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר שיבח את ההסכם החדש וציין כי הוא לא מערער את רעיון ה־Backstop.