המועצה לזכויות אדם של האו"ם הטילה היום (שישי) את האחריות לאירועי צעדות השיבה, הפרות הסדר האלימות המתקיימות זה שנה בגבול רצועת עזה על ישראל. ברוב של 23 תומכות מול תשע מתנגדות, קבעה המועצה כי יש מקום לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה, וכי יש להטיל אמברגו נשק על ישראל. עם זאת, מחצית מחברות המועצה נמנעו, נעדרו או התנגדו להצעה, וממדינות אירופה, רק ספרד תמכה בהחלטה.



משרד החוץ פרסם הודעה בתגובה להצבעה  נגד ישראל בה נכתב כי "משרד זכויות האדם של האו"ם חזרה על הריטואל האבסורדי והצבוע של הקמת ועדת חקירה שממצאיה נגד ישראל נקבים מראש ולאחר מכן מאמצים אותם, תוך התעלמות מהמציאות בשטח. ישראל מציינת בסיפוק כי 9 מדינות הצביעו נגד ההחלטה המוטה ורוב של מדינות לא אישר את ההחלטה. למעשה זאת הצבעת אי אמון לדוח. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותגן על אזרחיה מפני טרור ותוקפנות. ישראל לא תשתף פעולה עם המועצה בנושא".



שגרירת ישראל במוסדות האו"ם בז'נווה, אביבה רז שכטר, ביקרה את ההחלטה, ואמרה כי אם המועצה מעוניינת להביא לשינוי במצב ברצועת עזה, עליה להפנות את האצבע המאשימה לחמאס, ולא לישראל. בסדרת ציוצים כתבה שכטר כי "הדוח שעליו הצביעה המועצה רק יעודד את חמאס להשתמש באזרחים כמגנן אנושי וככלי בניסיונותיו לתקוף את ישראל, תוך סיכון אזרחים משני הצדדים".






עוד תקפה השגרירה ואמרה כי "מועצה זו, שאמורה לקדם זכויות אדם, ממשיכה לאבד את אמינותה, ובמקום להיות פורום שמקדם שלום והבנה, היא תומכת באלו שמנסים לפעול נגד מטרה זו". השגרירה הודתה למדינות שלא תמכו בהחלטה נגד ישראל, והדגישה את תשע המתנגדות, כשהיא אומרת שבפעילותן, הן "עמדו לצד הערכים האוניברסליים של זכויות אדם, ולצד זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה". ישראל עצמה לא השתתפה בהצבעה, לאחר שפרשה מחברותה במועצה בשנה שעברה, וכך גם ארצות הברית.