מניין ההרוגים באסון הציקלון שהכה במוזמביק עלה ללפחות 732 בני אדם, אולם המספר צפוי לעלות במאות נוספים על פי גורמים רשמיים של האו"ם וצוותי החילוץ במדינה. על פי עדויות מקומיות, הסערה שהכתה בעיר הנמל ביירה ב-14 למרץ גרמה לקריסה של בתים, פגעה בכבישים ובגשרים, ואף פגעה בתשתיות תקשורת באזור. הסופה פגעה במוזמביק, זימבבווה ומאלווי.

כתוצאה מהצפות שנגרמו מהסערה, קיים חשש כבד במדינה מהתפרצויות של מגפות, ומספר מקרים של כולרה כבר דווחו בביירה. לכך יש להוסיף את הסכנה למאות אלפי בני אדם המתאמצים למצוא מזון, מים ומקלט, כך על פי הפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום והסהר האדום. 
נכון להיום, גופי החילוץ מרכזים את מאמציהם בשיכון הניצולים שנותרו ללא קורת גג, כ-600 אלף לערך, אולם כרגע אין מחנות הולמים בהם יוכלו לשהות. המחלצים ממתינים שמפלס המים שנוצר כתוצאה מהשטפונות יירד על מנת שיוכלו לקבל הערכה מדויקת יותר לגבי מספר ההרוגים באסון. 


 


 
סבסטיאן רודוס סטאמפה, שמנהל את סיוע האו"ם באזור האסון, אמר כי "זה יהיה שובר לב כשנדע את מלוא ההיקף של האסון ומספר ההרוגים. רוב הגופות נסחפו ככל הנראה אל הים, ואולי לא יישטפו אל החוף לעולם".
הנרייטה פורה, בכירה ביוניצ"ף, אמרה כי "המצב יחמיר לפני שישתפר". לדבריה, "סוכנויות הסיוע בקושי מתחילות לראות את היקף הנזק, וכפרים שלמים כבר שקעו, בניינים נהרסו, בתי ספר ובתי חולים קרסו".