מספר 4 ברשימת כחול לבן בבחירות, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, תקף היום (שבת) בערוץ 12 את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע פרשת הצוללות והתבטאויותיו מהעבר. במהלך הראיון, התייחס אשכנזי בחריפות לדברים שאמר בעבר נתניהו על חיילי גולני, לפיהם "הם בסדר, כל עוד יש להם קצינים לבנים", אמר אשכנזי כי "אני רוצה לברור את המילים שלי, כי כשאני שומע דברים כאלה אני צריך לשמור על עצמי רגוע ולשקול מילים. סבתא שלי, שנולדה בחלב, הייתה מזילה דמעות כשהייתי מח"ט גולני ואומרת שמע ישראל. אני עצוב שהיא נפטרה, אבל שמח שהיא לא שמעה את זה".



"אני מתבייש בזה", אמר אשכנזי. "אני לא יודע איך מחר שר הביטחון הולך לגולני ומאשר להם תוכניות. אני מתבייש בשבילו. הדברים האלו מדברים בעד עצמם, אנחנו לא כאלה, לא בוחרים אדם לפי צבע עורו. אני חושב שזו בושה וכלימה, חרפה, יש קווים אדומים בקמפיינים, אבל הפעם הם לא קיימים אצל נתניהו. תראי מה נאמר על אמנון אברמוביץ', אי אפשר להסיר את זה מהחרפה. פוליטיקה זה בסדר, אבל יש כאן מדינה, אי אפשר עם הפלגנות והשיסוי. איך ביבי יילך לחטיבת גולני ויגיד להם להיכנס לעזה?".  



עוד לפני כן, אמר אשכנזי כי "אני חושב שרב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לסוגיית עסקאת המניות עם הבן דוד שתומך בנתניהו כספית. אנחנו מוכנים להתמודד עם נתניהו בבית המשפט, יאיר לפיד כבר הודיע שהוא מוכן להוריד את החסינות. שמתי לב גם שהוא לא תובע אותי". 

באשר לדבריו של משה (בוגי) יעלון, על כך שפרשת הצוללות "עלולה להגיע עד כדי בגידה של רה"מ", טען אשכנזי כי "בוגי הסביר את הדברים. אנחנו טוענים שכל הדבר הזה הוא חמור, מתן צוללות תקיפת מתקדמות למצרים זו פגיעה ביתרון האיכותי של צה"ל בגזרת ים סוף יש כל מיני פרשות לנתניהו, אבל עד כאן, עד קודש הקודשים". 
 
איפה הייתם בזמן אמת?
"כרמטכ"ל, קיבלתי הנחיה בטלפון לרכוש צוללת שישית, לאחר שסוכם שאין בה צורך. הדרישה הייתה תמוהה, דרשתי דיון, לא הבנית את זה. לימים אמרתי שמי שלא חקר את הצוללת השישית קיבל את התשיעית. אני כרמטכ"ל שמקבל הנחיה מרה"מ, לא דורש ממנו הצהרת הון. עניין הצוללות הוא בלתי מובן ולא נעבור עליו לסדר היום". 

"לגנץ יש יותר ניסיון מלביבי בשנת 96". נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"מה שווה הניסיון של ביבי?"
 
מה יש בפלאפון של גנץ?
"אין שם שום עניין ביטחוני או מקור לסחטנות. אם זה היה ככה, גנץ לא היה מועמד לראשות הממשלה. הוא לא היחידי שהאיראנים מנסים לפרוץ לפלאפון שלו, לבני יש פלאפון שהוא קנה בכיסו כמו שלי יש ולכל קצין אחר שהשתחרר. הוא יעד לתקיפה איראנית, ומי שצריך להגן עליו זו רשות הגנת הסייבר שהעומד בראשה הוא ראש הממשלה. לבני יש את הזכות שלו לפרטיות, זה פיגוע פוליטי, אירוע שקרה בשנה שעברה ועיתוי הפרסום שלו לא מקרי. אני ראיתי את הציבור בישראל, זה לא מעניין אותי". 

באשר לאפשרות שיישבו עם נתניהו בממשלה, ולדברים שאמר גנץ בשיחות סגורות לפיהן הדלת לא סגורה, אמר אשכנזי כי "אם אני יכול לדבר בשפה של החברה, גנץ השבוע פשוט לא סתם את הפה, עשה שלוש ראיונות. את יכולה להזכיר לי מת רה"מ נתניהו היה פה פעם אחרונה באולפן? אנחנו לא נשב עם נתניהו, הדלת לנתניהו סגורה נקודה. אני מכיר את בני גנץ לא מהיום, הוא אדם אמין". 
 
על ניסיונו הפוליטי הדל של גנץ, טען אשכנזי כי יש לו "יותר ניסיון ממה שהיה לביבי ב-96". לדבריו, "יש לנו מספר שרים לשעבר בכחול לבן, אנו מביאים ניסיון. האגדה שמספרים על גנץ לא תופסת, הוא אחראי, הוא לא ימכור למשל צוללות למצרים ללא היוועצות". 
"עשר שנים נתניהו נמצא כאן", הוסיף. "ביקרת פעם בבית חולים? מקובל עלייך שבדרום ובצפון תוחלת החיים קצרה יותר? את מכירה את המצב בחינוך, את מכירה את הפקקים? מה שווה הניסיון של ביבי?".