לאחר הראיון של גבי אשכנזי בערוץ 12, בו תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ציטוטים שאמר לכאורה על חיילי גולני, הפתיע הערב (שבת) נתניהו את חברת החדשות, כאשר הודיע כי הוא מעוניין להתראיין למהדורה בטרם יציאתו לארה"ב. במהלך הראיון, תקף נתניהו את ראשי "כחול לבן", הודיע כי יתבע דיבה גם את יאיר לפיד ברקע פרשת הצוללות, וסירב לאשר כי הוא מוכן לעימות גנץ. עם סיום הראיון, הגיעו תגובות המערכת הפוליטית - הנבחרות שבהן כאן.



יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב לראיון של נתניהו היום בחברת החדשות: "מר נתניהו, שלום לך. ראשית ובאמת בכל הכנות האפשרית אני מאחל לך הצלחה בנסיעתך החשובה לארצות הברית והפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הנושאים הביטחוניים והאסטרטגיים, ראוי שיקודמו, הם באמת לא עניין של ימין ולא של שמאל, הם חשובים לכולנו ולכן אני מחזק אותך בנסיעה הזו ומקווה שתהיה מוצלחת ברמה המדינית".
לדבריו, "אני תמיד קראתי לך תמיד בנימין נתניהו, מר נתניהו, ראש הממשלה. אבל ראיתי היום את הראיון ואני מבקש לקרוא לך לשנייה אחת - ביבי. ביבי, מה קרה? אתה מקשיב לעצמך? אתה מקשיב למה שאתה אומר? לדבר על מכירת צוללות בהחלטה אישית של ראש ממשלה מבלי להיוועץ בשר הביטחון? מבלי להיוועץ ברמטכ"ל? ביבי, אתה מקשיב למה שאתה אומר? אתה שלחת אותי לדברים סודיים הרבה יותר, לא נפתח את זה. לא להיוועץ? מה זה היתקלות בלילה שמיד צריכים להסתער, או החלטה אסטרטגית מדינית שאזרחי מדינת ישראל צריכים לסמוך על זה שראש הממשלה מתייעץ עם כל מי שצריך על העניין הזה? שיחליט מה שהוא רוצה, אבל להחליט לבד? לא להיוועץ?".

"מצטער, נשמע לי לא סביר ומחייב בדיקה. תהיה התוצאה אשר תהיה. נתניהו, ביבי, אנחנו בקמפיין, אני מבין שאנחנו צריכים לתקוף, להגיד דברים ולנצל סיטואציות, אבל לרדת נמוך? כל כך נמוך? בתי קברות, נכי צה"ל, השמצות אישיות, פרסומים שקריים ולגלגל אותם? בוא נעצור, ביבי. יש עם שלם מאחורינו. יש חברה שלמה שמסתכלת עלינו והם צריכים להתעורר בעשירי לאפריל בבוקר. אני לא שונא ליכודניקים, לא שונא אף אחד, תעצור. אתה יורד נמוך. אה, ועוד דבר - עימות, מתי שאתה רוצה ואיתי. נדבר, כל שאלה, כל נושא, כמה שאתה רוצה. שתהיה נסיעה מוצלחת".  





שרת התרבות מירי רגב מסרה כי "הסיבוב שגבי אשכנזי ואבי גבאי מנסים לעשות על הגב שלי ועל גבם של הציבור המזרחי הוא שקרי ומביש. ראש הממשלה מעולם לא דיבר איתי על הנושא המזרחי ועל כך שאני לא בתמונה בגלל שאני מזרחית. כל השקרים האלה הם המשך של קמפיין השקרים של לפיד-גנץ ואשכנזי נגד הליכוד וראש הממשלה. ממשלות הליכוד עשו רבות לתיקון עוולות מפא"י והמערך במשך 30 שנה - וימשיכו לפעול לתיקון העוולות נגד בני עדות המזרח. אני הייתי זו שהרימה בגיבוי ראש הממשלה את קרנו של הציבור המזרחי, הן בהבאת העושר של תרבות המזרח לקדמת הבמה, קיום אירועי תרבות בכל יישובי הפריפריה והן בצביעת תקציב ייעודי להקמת בתי מייסדים שיספרו את הסיפור שלא סופר בספר דברי הימים של תקומת הארץ - הפרק של החלוצים בני עדות המזרח".



שר הביטחון לשעבר, ומספר 3 ברשימת כחול לבן, משה (בוגי) יעלון: "ביבי מודה לראשונה במה שהכחיש עד היום: הוא בעצמו אישר את מכירת הצוללות למצרים, ועשה זאת מאחורי גבה של מערכת הביטחון ומבלי שהביא זאת לאישור הקבינט. ביבי ידע שהוא פועל בניגוד לעמדת חיל הים, צה"ל, משרד הביטחון!", אמר. "איזה סוד הוא שמר ממני? חוזר על מה שאני טוען בשנתיים האחרונות: ביבי חייב להיחקר ומהר על מעורבותו בפרשת הצוללות וכלי השייט. זו פרשת השחיתות החמורה ביותר, בתולדות המדינה! ביבי, מחכה לתביעת הדיבה - היא תטביע אותך!".

כחול לבן: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גרסאות, מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחת 16 מיליון שקל, ובעיקר, היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הביטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".

עוד נמסר מכחול לבן, עוד בטרם שיגר גנץ את תגובתו, כי "במקביל לריאיון הבהול שערך נתניהו, ערך גנץ מפגש מרגש בוושינגטון עם קבוצת לוחמים שנפצעו במהלך שירותם. גנץ הביא בפניהם את הערכתו ואת הערכת החברה הישראלית על נתינתם ועל המשך מאבקם לטובת המדינה. תגובתו לראיון ההיסטרי של נתניהו תצא בהמשך". 

בני גנץ והלוחמים בוושינגטון.


 
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: "נתניהו גזען כלפי עדות המזרח. נתניהו מקטלג אנשים לפי צבע עורם. הוא לא ראוי לאמון העם. בשביל נתניהו חיילי גולני 'הם בסדר כל עוד יש להם קצינים לבנים'".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: "ראינו מנתניהו הרבה לחץ, היסטריה וזיעה, שמגיעים כרגיל עם ההסתה הקבועה נגד השמאל והערבים. מספיק! אלטרנטיבה משמאל ושותפות יהודית-ערבית היא התשובה לשלטון הפחד וההסתה שהשליטו פה נתניהו והימין הקיצוני".
 
יו"ר מפלגת חד"ש, ח"כ איימן עודה: "‏נתניהו ממשיך להשתמש בהסתה כחבל הצלה מבור השחיתות שנקלע אליו ומעז להאשים אותנו בתמיכה בטרור. בניגוד להתרפסות שלו מול הכהניסטים האלימים אנחנו נאבקים כל חיינו לשלום. נתניהו וההסתה שלו צריכים ללכת לביתם או לבית הסוהר. אבל צודק, הבחירות האלה באמת בינו לבינינו - בין דמוקרטיה לאפרטהייד".
עופר שלח: "איך ביבי היה? לחוץ, מזיע, איש שיודע שגורלו נחרץ. אמת אחת נתניהו אמר, שאותה הכחיש עד עכשיו: הוא שנתן את האישור למכור צוללות מתקדמות למצרים. וכל השאר, כולל הדיבורים על סודות מדינה, שקר וספין ולחץ".

כתבנו אבישי גרינצייג מוסיף: לאחר שבמשך שנה אומר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אף פעם לא יוכל לגלות מי אישר את מכירת הצוללות למצרים, הערב נתניהו הודה בקולו שהוא אישר את המכירה. במשרד המשפטים אמרו בהקשר זה: "אנחנו בנסיבות העניין לא נוכל להגיב".