ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לראיון בהפתעה באולפן של חדשות 12. מדובר באירוע חריג מאוד, שכן נתניהו ידוע כמי שסירב לראיונות בתקשורת הישראלית, למעט ראיון בערוץ האוהד 20. הפרשן הפוליטי עמית סגל, שראיין את נתניהו יחד עם העיתונאית קרן מרציאנו, התייחס הבוקר (ראשון) בגל"צ לראיון המפתיע והסכים עם מבקריו בנוגע לשאלות שדווקא לא נשאלו. 



"מתחרט שלא שאלנו על המצב בדרום", אמר סגל, "היה אפשר לשאול גם על חאן אל אחמר ועוד שאלות מימין שראש ממשלה לא נשאל בישראל. תמיד יישארו שאלות שמצטערים על כך שלא נשאלו". 



עוד הוסיף סגל כי "קמפיין כחול לבן הצליח בפעם הראשונה במערכת הבחירות הזו לקבוע סדר יום. מבחינת נתניהו, העובדה שרוב הציבור לא בקיא בפרטים היה בעייתי מבחינתו והוא נאלץ להגיב ולא ליזום. זאת הייתה הפתעה שאתמול ב-20:35 מתייצב ראש הממשלה אצלנו בווה אילן והתייצב אצל המאפר, שחשב שזו מתיחה לפורים. ההפתעה היא באמת בדרך שבה הוא עשה את זה". 

"במובנים מסוימים אם נתניהו מצליח לגדר את האירועים לטובתו, מבחינתו הוא הצליח. ההתרשמות שלי שלפחות בהתחלה ניכר היה שנתניהו צריך להתרגל לסיטואציה של מרואיין באולפן. הנזק מצד נתניהו שהוא פתאום כאחד האדם. פתאום הוא כמו כל פוליטיקאי".
סגל התייחס בנוסף לסוגיית הקולות הצפים שעשויים לנצח את הבחירות לאחד מהצדדים ואמר: "יש שאלה מאוד גדולה - מה הוא גודל הקהל שמתלבט בין המחנות. בבחירות הללו אנחנו רואים 2-3 מנדטים שעברו ממחנה הימין. גנץ לקח את הקולות ונתניהו מנסה להחזיר אותם. הראיון של נתניהו יכול להוות שאיבת קולות של המפלגות בגוש שלו, מה שיכול לעבוד לטובת כחול לבן, שיוכלו לנצח בזכות זה שמפלגות ימין לא יעברו את אחוז החסימה".
עוד התייחס סגל לאווירה ברשתות החברתיות ולעימות שלו עם המגיש גיא פינס בטוויטר. "יש כת אלימה שמסתובבת ברשתות החברתיות שטוענת שאם אתה לא תוקף את נתניהו אתה בוגד במקצוע. עברה את זה דנה וייס אחרי המהדורה ביום שישי האחרון. יש הלם ותדהמה בטוויטר למראה פרשן שמעז להביע דעה שונה".


 
נתניהו נשאל על המניות שרכש בעת שהיה יו"ר האופוזיציה ומכר כשהיה כבר ראש ממשלה והסביר כי אין לכך כל קשר לפרשת הצוללות (תיק 3000). "לא החזקתי במניות של צוללות ולא של פלדה ולא של אלקטרודות שמייצרות את הפלדה כשהייתי חבר בממשלה", אמר. "כחבר כנסת, זה משול להחזקה של אדם פרטי. אני קניתי את זה ב־2007 בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. ביקשתי אישור וקיבלתי. לא הייתי אמור להחזיק אותן בנאמנות עיוורת.
 
"אני רוצה לפוצץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שלא קשורה לצוללות, חברה שיש לה יתרון טכנולוגי בתחום מסוים. דיווחתי על זה לשלטונות המס, מכרתי את זה בשנת 2010, אחרי שדיווחתי כשנכנסתי לראשות הממשלה בפני מבקר המדינה. אמרתי שיש לי את המניות האלה, אני רוצה להמשיך להחזיק בהן, ואמרו לי שאפשר להחזיק בהן כי אני לא שותף עסקי. כשמכרתי אותן, דיווחתי על זה ושילמתי מס".
 
בהמשך נשאל נתניהו על אישור מכירת הצוללות למצרים בלי ליידע את ראשי מערכת הביטחון. "זו עלילת הדם הכי נוראית", טען. "הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן דבר שהוא אחד מהסודות של מדינת ישראל. הדבר הזה נבדק על ידי היועץ המשפטי לממשלה. אם היה שם משהו, הוא כבר היה צף ויוצא החוצה, כי הרי לא חסים עלי. זה סוד מודר, שרק היועץ המשפטי לממשלה והצוות שלו יודעים, וגורמים כמו היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור".
 
כאן הדהים נתניהו את שומעיו ואמר: "שר הביטחון לא חייב לדעת על הצוללות. במשטרה אומרים שמה שהוא אמר להם שונה ממה שהוא אומר בחוץ. מצרים הייתה קונה את הצוללות בכל מקרה. במדינת ישראל יש סודות שרק ראש הממשלה וקומץ אנשים יודעים. מה שקורה כאן זה דבר נורא – גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סודות מדינה ולסכן את ביטחון המדינה. הם עושים דבר שלא ייעשה. אני לא יכול לחשוף את הדברים האלה. מי שצריך לדעת יודע.
 
נתניהו נשאל אם יקדם חוק שימנע את העמדתו לדין, אם ירכיב את הממשלה הבאה, והשיב: "לא. לא עסקתי בזה ואני לא מתכוון לעסוק בזה".
נתניהו התייחס לציטוטים הגזעניים המיוחסים לו בנושא חיילי גולני (ראה ידיעה נפרדת): "לא אמרתי את זה, זו עלילה איומה, זה קשקוש מוחלט. אני מעריץ אותם". "לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות כזו והתנצלתי עליה. הורדתי את זה מיד", אמר בהתייחסותו לסרטון הליכוד TV, שבו נראה אלירז שדה כשהוא מראיין אדם המחקה ולועג לפרשן החדשות אמנון אברמוביץ'".