שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (ראשון) את ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון וטען כי חטיפתו של סגן הדר גולדין במבצע צוק איתן נגרמה בגלל הוראות פתיחה באש שלהם כרמטכ"ל ושר ביטחון. "כל הסיפור של הדר גולדין ז"ל, וזה בקושי סופר, נעשה תחת הוראות פתיחה באש נוראיות, שלחו אותם לטפל במנהרות, אבל לא לפתוח באש. אירוע החטיפה של הדר גולדין נבע מהוראות פתיחה באש שבני גנץ ובוגי הטילו על חיילי צה"ל", תקף בנט בתוכניתם של אראל סג"ל ואיתמר פליישמן ב-103FM. יצוין כי פליישמן, שראיין את השר, היה עוזרו של בנט וישב איתו בעבר בישיבות קבינט. 



עוד הוסיף בנט בנושא: "אני חושב שיש בעיה בדרגים הבכירים מזה 20 שנה, אנשים כמו בוגי, ובני גנץ שכולנו מכירים את חוסר הרצון העמוק שלו לחתור למגע, אלא לנתק מגע, לנתק מיהודה ושומרון, מעזה, מחיזבאללה. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד צפון היו בוגי וגנץ בשנים שקדמו למלחמת לבנון שניתן לטילים להחליט. במשך 18 יום בצוק איתן הם גררו רגליים, פעולת מנע שאפשר היה לעשות בשלושה ימים, הם דחו ב-18 יום, והם הפציצו את הבתים שהיינו צריכים להשתמש בהם. כשיצאנו למבצע, הם רצו רק לסיים, לגמור עם זה". בכחול לבן סירבו להגיב לדבריו של בנט.



השר החבר בקבינט המדיני ביטחוני ביקר בחריפות את המשפטיזציה לטענתו בצבא וביקש לחקור חיילים שלא חותרים למגע. "מה שצריך זה שילוב של איילת ושלי. איילת טיפלה במינויים של אנשים יותר שמרניים. בשלב השני לעשות מהפכה מבנית ולהעביר. ביקשתי ביום ראשון שנבקש הרס בתים של כאלה שפצעו קשה, המדינה לא מבקשת כי בג"ץ יזרוק אותנו מכל המדרגות. אמרתי שזה לא יכול להיות. צריך לשנות את הרוח, צריך שצה"ל יחזור לערך אחד ויחיד - הניצחון, לא צריך סדנאות לשיוויון מגדרי ועל השסעים בחברה הישראלית והאיזון בין הומניסטיות לערך אחר. צריך לחזור לרוח של ניצחון. אני יודע שחוקרים כל קצין שירה במחבל ומעכבים קידומים. אני רוצה לראות מתי יעמידו לדין קצין שחייליו לא חתרו למגע".

 
"אני לא מכיר את פרטי האירוע באריאל, אלא אני רואה רצף של אירועים שבסוף רק האזרח יורה וחותר למגע. חיילים מפחדים לירות. צריך פה רוח מפקד שמנציח את ערך הניצחון והחתירה למגע, להעביר ולקדם. ככה אתה משנה רוח וארגון. אני לא יודע מה היה ומי היה, וצריך לבדוק שאם חייל קרבי לא חתר למגע, יש פה בעיה חמורה מאוד".

על משה פייגלין, ראש מפלגת זהות, איתו מתמודד בנט על קולות הימין, אמר השר: "פייגלין לא פירק אף מונופול, אני כן, אני הובלתי את מדינת ישראל להשמדת מנהרות, פייגלין לא עשה כלום. איילת שקד משנה את בית המשפט, פייגלין לא. זה נורא יפה לעמוד עם פנקס ולכתוב ספר ולהגיד 'נו נו נו' מהצד".
 
"אנחנו צריכים 10-11 מנדטים כדי לקבל את המשפטים ואת הביטחון. אין סיכוי שנלך עם גנץ. יש לנו מחלוקות עם נתניהו, הוא מדינאי גדול, אבל יש לו נקודת תורפה להילחם במערכת המשפט, הוא מעולם לא נגע בזה. גם בתחום הביטחוני הוא צריך אותי לצידו, למרות שאנחנו רבים הרבה. כל הקמפיין הזה נגד נתניהו, בחייכם, הוא בחיים לא היה מסכן את ביטחון המדינה למען כסף, בצע או משהו כזה. אני מכיר אותו יותר טוב מכולם. אנחנו יריבים פוליטיים, אבל אין מצב שנתניהו היה משחק בביטחון המדינה. ההתנהלות בקבינט".