11 חברי פרלמנט בריטים אמרו היום (ראשון) ל"סאנדיי טיימס" כי פתחו בהליך להדחתה של ראש הממשלה תרזה מיי, זאת בעקבות כישלונה בהעברה עד כה של הסכם לאישור הברקזיט. על פי הדיווח, אחד המועמדים להחליפה הוא סגנה דוד לידינגטון. לדברי העורך הפוליטי של העיתון, שר הביכר בקבינט אמר כי "הסוף קרוב", וציין כי בעוד כעשרה ימים - מיי כבר לא תהיה כאן". לדברי מקור אחר, בממלכה מתנהלים דיונים על עתידה של מיי. 
כזכור, ביום שבת הפגינו מאות אלפי בריטים בדרישה למשאל עם חדש בנושא מעורר הסערה. על פי חלק מהפרסומים, מספר המפגינים עבר את המיליון. כאשר כלל המפגינים הם משתתפי ההפגנה, המתנגדים להסכם ההיפרדות מהאיחוד האירופי הגיעו למרכז העיר לונדון בדרישה למשאל עם חדש. המשך כהונתה של ראש הממשלה, תרזה מיי, בספק.

הפגנות הענק בבריטניה. צילום: רויטרס

 
שעון החול של ההסכם, שהיה אמור להסתיים בסוף השבוע הקרוב, קיבל הארכה לפחות עד אמצע אפריל אחרי שמנהיגי האיחוד האירופי קיבלו את בקשתה של מיי לאפשר לה זמן נוסף להבטיח פרישה עם הסכם. המפתח למועד החדש של הברקזיט תלוי בהצבעה דרמטית נוספת בפרלמנט השבוע. 

מנהיגי 27 המדינות החברות באיחוד, מלבד בריטניה, דנו במשך שמונה שעות בבקשתה של מיי לדחות את יישום הברקזיט, שהיה אמור להתבצע בלילה שבין יום חמישי ליום שישי השבוע, עד ל-30 ביוני. ראש הממשלה נאלצה להגיש את הבקשה אחרי שיו"ר בית הנבחרים, ג'ון ברקו, הבהיר לה שלא יאפשר הצבעה שלישית על טיוטת הסכם הפרישה, שנפלה פעמיים ברוב גדול של חברי הפרלמנט, ללא שינויים  מהותיים והיה ברור כי בריטניה עומדת לפרוש ללא הסכם. 
ביום חמישי בלילה, הודיעו נשיא האיחוד, דונלד טוסק, ונשיא הנציבות, ז'אן-קלוד יונקר, כי הושג הסכם, אשר תלוי בהצבעה נוספת על הטיוטה בפרלמנט הבריטי. אם חברי הפרלמנט יאשרו את המסמך, הברקזיט יוארך עד 22 במאי, ערב הבחירות לפרלמנט האירופי. אולם אם ההסכם יידחה, הפרישה תידחה רק ל-12 באפריל ובריטניה תחויב להציג את האפשרויות הבאות מבחינתה - הארכה נוספת, שתחייב את הבריטים להשתתף בבחירות לפרלמנט האירופי, פרישה ללא הסכם או ביטול הברקזיט לחלוטין.