הסטיריקן והמומחה לדיני משפחה עו"ד יואל ריפל התייחס למקרה בו גבר תבע את רעייתו כי התמכרה לכלה באינסטבול. בהמשך, שיתף בגעגועיו לחברו דודו טופז ז"ל ששם קץ לחייו, לו כתב בעבר את מערכון ה'אורנג'דה' המפורסם.



"קראתי את ידיעה ויש לי כמה תהיות. שנתיים שהגברת הזו נשואה ועדיין נקראת 'הכלה מאיסטנבול'. אני לא מבין את העניין. לפי ההלכה יש עילות ספציפיות לגירושין שאותן מעלים אך ורק בבית הדין הרבני. אני מניח שחז"ל לא היו עסוקים בצפייה בכלה באיסטנבול ולכן לא תמצא שום הנחיה בנושא".



אנשים שמתמכרים לאיזו סדרה זה דבר מצחיק אך גם לא מצחיק כל כך


"נכון. להיות מכור לסדרה ולצפות בה שעתיים-שלוש ביום היא עדיין לא עילה לגירושין".



שעתיים-שלוש? הרבה יותר. מתברר שהחבר הרופא שלנו מכיר כל פסיק וכל ניואנס בסדרה


"יש עילות שגורמות לחיוב בגירושין, כאלה שגורמות להמלצה על גירושין ויש עילות שעל פי רוב בית הדין מנסה ליישב את הסכסוכים בין בני הזוג ושולח אותם או לייעוץ או להסדר אחר".



לסיום אתה חושב על דודו טופז לפעמים?


"אני חושב עליו הרבה. הייתי האחרון שביקר אותו בבית הכלא וזה היה אחד המראות הקשים שהיו לי בחיי. לא האמנתי באותו רגע שהוא יתאבד".



כזכור, הסיפור החל כאשר הזוג, לו יש חמישה ילדים משותפים, פרודים מזה כשנה וחצי. האישה היא מורה במקצועה ואילו הבעל הוא אברך העוסק בלימוד תורה ואינו עובד.
בתביעת הגירושין שהגיש הבעל לבית הדין הרבני האזורי בחיפה באמצעות עו"ד טל זלץ מחיפה, טען בין היתר כי האישה, מורה במקצועה, התמכרה בצורה מוחלטת לסדרת הטלוויזיה "הכלה מאיסטנבול", ונוהגת להעביר את מרבית שעות היממה בצפייה בה. לפי הנטען, מדי יום היא צופה במספר פרקים של הסדרה ולעיתים צופה אף בפרק אחד מספר פעמים. "האישה, פשוטו כמשמעו, התאהבה בסדרת הטלוויזיה אהבת נפש של ממש והיא ככל הנראה מעדיפה אותה על פני הבעל", נכתב בתביעה.
מלבד האמור, טוען הבעל כי האישה סירבה לקיים עמו יחסי אישות בנימוק שהיא עייפה מהצפייה בסדרה, ונמצאת במתח תמידי מה יקרה בפרק הבא. מנגד, כשהיא כבר מסכימה לקיים עמו יחסי אישות, טוען הבעל כי היא מכנה אותו "פארוק" במהלך המגע האינטימי, כשמו של כוכב הסדרה.



טירוף "הכלה מאיסטנבול" רק הולך וגובר בישראל וקהל המעריצים בארץ הוא מבין הגדולים שרכשה הסדרה בעולם כולו. מבין המדינות בהן משודרת הסדרה, ישראל היא אחת המדינות בהן הסדרה הפכה פופולרית מאוד (חיקויים בארץ נהדרת, ביקוש אדיר להופעה שתתקיים באפריל, פורומים עם עשרות אלפי חברים ועוד).



עלילת הסדרה, אשר מבוססת על סיפור אמיתי, מתרחשת בטורקיה ועוסקת בסיפור אהבתם של סורייה ופארוק בוראן, בן בכור למשפחה מבוססת מאוד בבורסה ונסיך חלומותיה של כל בחורה ישראלית. בעוד שסורייה התייתמה בגיל צעיר וגדלה עם דודתה העממית באיסטנבול, פארוק גדל במשפחה אמידה, לצד שלשה אחים ואם שתלטנית שמתערבת בחייהם של ילדיה ללא הרף, ועושה הכל על מנת להפריד בין זוג האוהבים פארוק וסורייה.