תלונות על הסתה:פרשת הצוללות בה נחשד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכך שקידם אינטרסים אישיים כלכליים, בעת תהליך הרכישה של צוללות חדשות לחיל הים הישראלי, עלתה שוב לכותרות בשל מספר אירועים, בין היתר קמפיין הבחירות של מפלגת כחול לבן. בעקבות העלייה המחודשת של הנושא לכותרות, צצו ברשת ובתקשורת התבטאויות שונות הקושרות את נתניהו בעבירה הגובלת בבגידה במדינה.



היום (ראשון) תנועת הליכוד בעזרת עורך דינה, מיכאל דבורין, הגישה כתב תלונה לשולחנם של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עורך הדין שי ניצן בה הם דורשים להתחיל בחקירה פלילית כנגד מספר גורמים המפיצים תכנים הקוראים לראש הממשלה בוגד, בטענה כי מדובר בחשד להסתה.



"מטרת פרסומים אלה (ברשתות החברתיות) הינה אחת ויחידה, לעשות דה-הומניזציה לראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב, בכבודו ובדמותו כאדם נאמן המשרת את האינטרסים של מדינת ישראל מזה עשרות בשנים", נכתב באחד הסעיפים של כתב התלונה. "די להיווכח בעוצמת השנאה וההסתה כנגד ראש הממשלה בקרב פעילי השמאל כדי להיווכח שהרצח הפוליטי הבא עלול להיות ממש מעבר לפינה", צוין עוד.



בסיכום כתב התלונה, כתב דבורין כי: "משאלה פני הדברים מבוקש מכבודכם לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית לעניין שני המקרים שפורטו לעיל בגין הסתה ולצאת באמירה פומבית רשמית שלא הכל מותר וגם לחופש הביטוי יש לשים גבולות, מקום בו הוא הופך להיות לחופש השיסוי וההסתה, ועלול לסכן את חייו של מושא ההסתה, במקרה שבנדון ראש ממשלת ישראל".



כזכור, בשבוע שעבר אמר יו"ר מפלגת תל"ם, משה (בוגי) יעלון כי "פרשת הצוללות עלולה להגיע עד כדי בגידה של נתניהו". בראיון בכאן ב' הוא הסביר כי ייתכן ש"מישהו הפחיד את מנדלבליט, ואמר לו שישראל תיפגע ביטחונית אם תתגלה שחיתות בפרשה, משום שבמקרה כזה גרמניה לא תוכל למכור לנו צוללות". מאז, סדרה של תביעות מצד ראש הממשלה הגיעו לשולחנם של מנהיגי כחול לבן ביניהם בני גנץ, יאיר לפיד ויעלון עצמו.