עולה להתקפה: יו"ר "כחול לבן", בני גנץ התייצב היום (ראשון) מול העיתונאים בפתח ועידת אייפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית, בוושינגטון ותקף במילים חריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ התייחס לגילויים האחרונים בפרשת הצוללות, לפיהם נתניהו לא התייעץ עם שר הביטחון משה יעלון ועם הרמטכ"ל גבי אשכנזי כשאישר לגרמניה למכור צוללות למצרים. "כל עיסוק מדיני ואסטרטגי בישראל חייב לקרות דרך הרשויות המוסמכות", אמר הרמטכ"ל לשעבר.



"אני לא מכיר שום סוד מדינה שרמטכ"ל ושר ביטחון לא חשופים אליו. אני לא קורא לראש הממשלה בוגד. המעשים מספיק חמורים שלא אדרש לחזור על המילים האלה", הוסיף גנץ ואמר כי "מדינה לא מנהלים על ידי בני דודים ומקורבים, אלא על ידי מוסדות שקשורים לכך. זו חציית כל הקווים. לא מכיר שום סוד מדינה שרמטכ"ל ושר ביטחון לא חשופים אליו".



"40 דקות ראיון, ולא מדברים על ישראל - את זה צריך להחליף"



"40 דקות ריאיון. כולו על ביבי, שום דבר על מדינת ישראל. זו בדיוק המציאות שאנחנו נמצאים. ישראל לפני הכל, לא ביבי לפני הכל. את זה חייבים להחליף, ואת זה חייבים לשנות. ההישגים שצפוי שיביא איתו חזרה הם חשובים לכל מדינת ישראל", הוא הוסיף, כשהוא מתייחס לראיון הנדיר שהעניק אתמול נתניהו למהדורת "החדשות".




בנוסף לכך, התייחס גנץ לפרשת הפריצה לטלפון הסלולרי שלו על ידי המודיעין האיראני, וטען כי חשיפת האירוע סיכנה חיי מקורות מודיעיניים. "העניינים האישיים שלי זה ענייני האישיים", אמר גנץ, "אני לא מתכוון להיכנס לענייני האישיים. אין שם שום דבר ביטחוני. סיכנו מקורות ביטחוניים בעצם החשיפה הזאת, שגיאה חמורה מאוד. אני ממש מקווה שלא גורמים פוליטיים עשו את זה".

בהמשך ענה גנץ לשאלות העיתונאים, ששאלו האם הגעתו לכנס, שנחשב לזירה הביתית של נתניהו לא תהיה לרעתו, כאשר האנגלית שלו נופלת מהאנגלית של ראש הממשלה. על כך ענה גנץ כי הוא נמצא היכן שהוא צריך להיות וכי הוא רואה חשיבות בדיאלוג עם ארצות הברית ועם יהדות ארה"ב. בנוגע לכך שמדובר בזירה הביתית של נתניהו, ענה כי הוא "לא חושש מהתייצבות בשום מקום על שום נושא, ולשרת את המטרות שאני נלחם עליהן. אני גאה שאני יותר ישראלי מאמריקאי, ושהאנגלית שלי יותר ישראלית מאמריקאית. חייתי בישראל ולא באמריקה, ואני מאוד מאוד גאה בזה, ואני אציג את מה שאני יכול, גם אם זה נשמע פחות מוברש", אמר.