שבוע וחצי לאחר ירי שתי הרקטות לגוש דן, שוב הסלמה של המצב מכיוון רפיח שבדרום רצועת עזה. שבעה בני אדם נפצעו לאחר שרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה פגעה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת שבשרון. כתוצאה מהנפילה, הבית עלה באש ובית סמוך ניזוק אף הוא.

בין הפצועים - אישה כבת 60 במצב בינוני בהכרה מלאה, עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אישה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל ו-5 נפגעים נוספים בהם גבר כבן 30, נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה במצב קל. הם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

צילום: קובי תמם, דוברות כבאות והצלה


מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודכן לגבי ירי הרקטות, וכי מתקיימת התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון. למרות האירועים האחרונים, במשרד החינוך ציינו כי לאחר הערכת מצב עם פיקוד העורף, הוחלט הלימודים באזור השרון יתקיימו כסדרם.

 
בעקבות האירועים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. 

ניב בוחבוט, ראש סניף איחוד הצלה תל מונד והסביבה, דיווח מהזירה: "מדובר בפצועה בינוני כבת 50 וארבעה נפגעים קל וקל עד בינוני (מתוכם ילדה כבת 10 וילדה כבת שנתיים). צוותי הרפואה של איחוד הצלה בגזרה הונחו להיערך למתן סיוע לנפגעי חרדה נוספים בעת הצורך. כמו כן צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה פועלים באירוע".  

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, תושב משמרת, סיפר: "ב-5 וחצי הייתה אזעקה ואחרי 2 דקות פיצוץ גדול. למזלנו יש פצועים קל. הבית נמחק. כולם הספיקו להגיע לממ"ד חוץ מבעלת הבית והיא נפצעה בינוני. יש כמה בעלי חיים שנהרגו. יש נזק בכל הבתים בסביבה, קרה פה נס". 
 
רשף גולן צדק, רש"ף כבאות והצלה, סיפר: "קיבלנו דיווח על נפילה במושב משמרת. באופן מיידי יצאנו למקום וגילינו שהבית הרוס לגמרי ושני מבנים סמוכים אליו גם נפגעו. החשש שלנו היה שיש עוד אנשים  מלבד אלה שפונו. כרגע המאמצים מתרכזים בחדר אחד שאולי יש בו מישהו. קיימת גם סכנת קריסה של הקירות התומכים.

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, אמר בתגובה לירי הרקטה: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה".