לאחר שבשבוע שעבר הודיע פורום ועדי ההורים היישוביים כי הוא קורא להורים ברחבי הארץ לשקול האם לשלוח את ילדיהם להיבחן במבחן המיצ"ב שיתקיים מחר (שלישי) בתחום מדע וטכנולוגיה, כעת גם במועצת התלמידים והנוער הארצית מצטרפים לכך.



ליאל מלכביץ׳, יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אמרה ל"מעריב" כי ״תלמידים רבים הניגשים לבחינות המיצ"ב נאלצים ללמוד בצורה אינטנסיבית כדי לעמוד בהישגים גבוהים אשר ייצגו את ממוצע בית הספר. בתי הספר והתלמידים רוצים להצטייר כטובים יותר בעיניי המערכת וזאת על פי בחינות המיצ״ב הנערכות בכיתות ה׳ ו-ח׳. יש לבחון שיטות הערכה אחרות כפי שעושים בשקלול ציוני הבגרות - לחזק את היצירתיות, היזמות והסקרנות אצל התלמידים ולא לאלץ אותם ללמוד בצורה פסיבית ולחזק את התחרותיות בין בתי הספר השונים על פי מדד ציונים זה".



"על כן", אמרה מלכביץ', "מועצת התלמידים והנוער הארצית מצטרפת לקריאת פורום ההורים היישוביים לשקול את השתתפות התלמידים בבחינת המיצ״ב ולחשוב על צעדים נוספים לקידום הנושא על מנת ליצור שיטות הערכה חלופיות שישקפו את מצבם הלימודי האמיתי של התלמידים".



כזכור, בתחילת החודש קרא פורום ועדי ההורים היישוביים על רקע הניסיונות לזיוף התוצאות ע"י מנהלי בתי ספר לפני שלושה חודשים וספקות לגבי מהימנותם, להורים שלא לשלוח את ילדיהם להיבחן במיצ"ב ואף שלח מכתב בנושא למשרד החינוך, כתוצאה מכך אלפי ילדים לא הגיעו למבחן, אך משרד החינוך טען אחרת ומסר כי הייתה נוכחות של כ-90% מהתלמידים במבחן.



ממשרד החינוך נמסר כי המיצ"ב יתקיים כמתוכנן ובטוחים כי כפי שקרה בבחינה הקודמת, שיעור מכריע של התלמידים ייקח בו חלק. במשרד מציינים, כי בכל מקרה בימים אלה המשרד פועל למנות ועדה שתעסוק בנושא המיצ"ב.