בעוד ההתרחשויות על האי ב"הישדרות VIP" והדרמות בין נעמה קסרי לג'וסי זירה מסעירות את צופי הריאליטי הישראלים, סערה גדולה בהרבה מטרידה את עורכי הריאליטי. האקרים פרצו למחשבי העריכה של הזכיינית "רשת 13", אירוע לו היו תקדימים ברשתות בינלאומיות כמו HBO, אז ההאקרים גנבו פרקים של הסדרה המצליחה "משחקי הכס" ודרשו כופר עבור אי פרסומם.



בזכיינית "רשת 13" החליטו לעצור הכל והקפיאו לעת עתה את העריכה של התוכניות "הישרדות", "המירוץ למיליון" והפקות נוספות שאמורות לעלות לאוויר בתקופה הקרובה.



"זו תופעה שקיימת כבר 5 שנים, מה שחדש בתקופה אחרונה שהאקרים פורצים לחברות, בצורה 'מעוצבת' עבור הקורבן, כך שלא תהיה ברירה אלא לשלם את הכופר", מסביר לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מחקר מודיעין בצ׳ק פוינט. "במתקפת כופר מצפינים קבצים ומונעים גישה לקבצים במטרה לסחוט מהקורבן כספים. אם מדובר באדם פרטי מאז זה תמונות ומסמכים, פרטיים חשובים, ובמקרה של חברות גדולות, מצפינים פרקים של תוכניות טלוויזיה, במטרה להכריח את את הגוף המשדר לבוא ולשלם, או שגונבים פרקים ומאיימים להדליף אותם לאינטרנט לפני מועד היציאה. המטרה היא לגרום לקורבן לשלם את הכופר, הסוחט יעשה הכל כדי לכופף את הקורבן במתקפה הזו".





כזכור, באוגוסט 2017 האקרים פרצו למחשבי HBO פרסמו קבצים בהם פרקים, תסריטים ומיילים של מנהלת בכירה, ודרשו כופר של מיליוני מטבעות ביטקוין בתמורה להפסקת ההדלפות. ההאקרים, אשר הזדהו בכינוי "מר סמית", העלו לרשת מאגר של קבצים מתוך השרתים של HBO, כולל תסריטים של חמישה פרקים של "משחקי הכס", ובהם תקציר הפרק החמישי של העונה השביעית, ותכתובות מיילים של חודש מחשבונה של סגנית נשיא החברה, לסלי כהן, שכללו גם מכתבים על הצעות עבודה ודוח על תביעת פיצויים נגד הרשת.



מרשת 13 נמסר בתגובה: "בעקבות וירוס הוחלט על ידי חטיבת הטכנולוגיה של 'רשת 13' להקפיא את הגישה לחדרי העריכה עד לניקוי וטיפול מלא במקור הבעיה. החומרים המצויים בחדרי העריכה לא דלפו ולא יצאו החוצה. נא לא לדאוג, הישרדות תשודר כמתוכנן ביום רביעי".



משחקי הכס. צילום:  באדיבות יס
משחקי הכס. צילום: באדיבות יס