יחיא סנוואר ביטל את נאומו המתוכנן, מפקדות חמאס פונו, הורים התבקשו ללוות את ילדיהם מבתי הספר, ובכלל נדמה כי ברצועה נערכים לקראת תגובה חריפה של צה"ל לאחר שיגור הטיל לעבר השרון לפנות בוקר. מי שהתייחסה לצד הפלסטיני היא פרשנית לענייני המזה"ת, שמרית מאיר, שהתראיינה לתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM.



"זאת לא נראית כמו טעות, זה נראה כמו משהו מסודר, החלטה מסודרת וצפויה, ברמה של שעון שווייצרי. הוא לא תזמן את זה לנאום נתניהו ולטראמפ, זה היה ברור שסנוואר יפעיל לחץ כבד לפני הבחירות, אם לא ימוצו המאמצים לרגיעה, זאת הדרך שהוא יילך בה".



למה הוא בטוח שלא תהיה תגובה חריפה?


"קודם כל, סנוואר נמצא בלחץ עצום. הוא היה אמור לנאום היום בכל הנוגע לצעדות השיבה ולהציג את ההישגים של חמאס במלאות שנה ל"צעדות השיבה". דיברתי אתמול עם חבר ואמרתי שלא הייתי רוצה להיות כותב הנאומים של סנוואר כי אין לו מה להגיד ולהציג. הוא רצה שמשהו יגיע לפני ה-30 במרץ (יום השנה לצעדות- מ.א) שיגיע משהו מישראל, אבל המצרים כושלים באופן בלתי נתפס כמעט בניסיון שלהם. אז הוא יודע שהוא צריך לההפוך את השולחן, אין לו דרך אחרת, אין לו מה להציג בפני הציבור משהו. הוא דיכא באלימות פרועה את האלימות של פתח ומבחינת אבו מאזן זה דבר חיובי".



ברכות לאבו מאזן, שההפגנות מתחילות להראות תוצאות. תוסיפי את הדקירות


"אנחנו משחקים משחק שהתסריט שלו קבוע מראש, הפעם תהיה תגובה שתהיה למעלה בסקאלה, נדל"ן פרימיום ומטרות פרובוקטיביות. עכשיו חמאס שומע מישראל או שאתה חוטף את מה שהנחתתנו, או שאתה מגיב ואז אנחנו במערכה, שכולל מטחי טילים לעבר ישראל. אנחנו על סף בחירות, יש גבול ליכולת של נתניהו עכשיו להיכנס למבצע".



מתי קטאר ומצרים יתייאשו מהניסיונות?


"מצרים לא תאמר את זה לעולם, כי אין לה אינטרס לפתור את זה, אלא להנציח את זה. המצרים הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. הקטארים הם כספומט, כל עוד הם מרוויחים נקודות אצל טראמפ, הם ימשיכו, למרות שזאת פגיעה בתדמית שלהם. אבו מאזן הוא המרוויח הגדול, הוא בונה שישראל תעשה לו את העבודה חזרה לרצועת עזה".



נניח ויכבשו את הרצועה - מה יקרה שם? אבו מאזן ישלוט?


"כל ה'תיכנסו בהם' שמגיע עכשיו לעבר מיותר. כל מי שתמך במאמצי ההסדרה חטף על הראש ונקרא שמאלן. אבל מה האלטרנטיבה? חמאס יתפרק מנשקו? להפך, הוא יהיה יותר פרוע. עזה תהיה כאוטית וסורית באופיה. מה אתם חושבים שיקרה ביום שאחרי?"



המצרים מחכים לאיש שאחרי אבו מאזן


"צריך לחכות שאבו מאזן ימות. היינו בטוחים שזה עניין של ימים ושבועות, אבל הוא לא עושה סימנים כאלה עכשיו. אי אפשר לבנות על זה טקטיקה. אני לא יודעת מה בדיוק מידת ההשפעה 12 שנים אחרי. עם כל הכבוד לכך שאשתו מפזרת שם כספים. היא עומדת בראש הזרמת הכסף מהאמירויות לגדה. אתה מייחס למצרים איזה 'תוכנית מאסטר'. אני לא חושבת שנתניהו רוצה ללכת עד הסוף".