ברקע תקיפות צה"ל ברצועת עזה ומטחי הרקטות לעבר יישובי העוטף ושדרות, התרחש הערב (שני) פיגוע ירי נוסף ביהודה ושומרון - הפעם ביישוב בית אל. על פי הודעת צה"ל, ילד כבן 7 נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים בעקבות ירי לעבר בית אל מכיוון הכפר דורא אל קרא שבמרחב החטיבה "בנימין". 



על פי הודעת מד"א, הילד סבל מפציעה קלה ופונה לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מפציעה באצבעו ובכף ידו. תחילה, דווח על אפשרות של פליטת כדור או ירי באוויר מהכפר, אולם מספר דקות לאחר מכן אישר צה"ל כי מדובר בניסיון פיגוע והחלו סריקות במרחב אחר המפגעים.



מבית החולים שערי צדק נמסר כי הילד, הסובל מפצע בכף ידו השמאלית, נמצא במצב יציב ובהכרה מלאה. הוא מתוכנן לעבור פרוצדורה כירורגית בחדר ניתוח. 



פיגוע ירי בבית אל. צילום: הדר לוז/TPS


פיגוע ירי בבית אל. צילום: הדר לוז/TPS



האירוע מתרחש ברקע ההסלמה בדרום, שהחלה עם שיגור רקטה שפגעה בבית במושב משמרת וגרמה לשבעה פצועים. כתוצאה מכך, תוקף הערב צה"ל מטרות טרור בשטחי הרצועה, כשביניהן הושמדה גם לשכתו של יו"ר החמאס איסמעאיל הנייה. ארגוני הטרור ברצועת עזה הגיבו לתקיפות צה"ל במטח כבד אל עבר יישובי העוטף.



כזכור, בפיגוע הירי האחרון ביהודה ושומרון נרצחו הרב אחיעד אטינגר ז"ל וחייל צה"ל סמ"ר גל קיידאן ז"ל. הפיגוע בוצע, כזכור, בשני מוקדים. המחבל עמר אמין אבו לילא שהגיח מאחת החנויות בצומת אריאל הסתער חמוש בסכין על לוחם צה"ל, גל קיידאן, שהוצב בטרמפיאדה שבמקום, פצע אותו, חטף את נשקו, ירה בו ופגע בו אנושות. לוחם נוסף שנמצא במקום לא הגיב. המחבל התחיל לירות לעבר כלי רכב ופצע פצעי מוות גם את הרב אחיעד אטינגר שהגיע למקום במכוניתו האדומה. בצד השני של הכביש ניצבה משמרת האבטחה שמפקדה פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו קל בכתפו.