לאחר לילה מתוח במיוחד בדרום, ועל רקע דיווחים ברצועת עזה על השגת הבנות בדבר הפסקת אש עם ישראל, מסרו הבוקר (שלישי) מקורות פלסטינים כי "ישראל ביקשה מהמתווך המצרי לבטל את הצעדות וההטרדה הלילית, ולשמור על שקט בשבת - יום השנה לצעדות השיבה ושבירת המצור".

ואולם, דובר ועדות ההתנגדות ברצועת עזה תקף את ישראל, ואמר כי היא "מנסה לערבב את הקלפים עם הצהרות סותרות ברמה הפוליטית והצבאית. אנחנו מחויבים להפסקת אש, ככל שהאויב יהיה מחוייב לה. ההתנגדות, דרך חדר המבצעים המשותף, כולל כל הזרועות הצבאיות, מוכנה לאפשרויות הגרועות ביותר".

במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדיר אל באלח במרכז רצועת עזה, כך מסר דובר צה"ל, כאשר בנוסף הותקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של חמאס.
 
התקיפות בוצעו בתגובה לירי משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שהחלו אמש ונמשכו על השעות הקטנות של הלילה. בסך הכל זוהו כ-30 שיגורים, כשאת חלקם יירטו סוללות כיפת ברזל יירטו מספר שיגורים. שאר השיגורים נפלו בשטח פתוח.  
 
בעקבות האירועים, הוציא פיקוד העורף הנחיות מעודכנות, לפיהן לא יתקיימו היום לימודים בחלקים נרחבים מהדרום. היישובים בהם לא יתקיימו לימודים הם: שדרות, אשקלון, נתיבות, אופקים, באר שבע, עומר, קרית מלאכי וקרית גת וכן המועצות האזוריות הסמוכות לעזה, חוף אשקלון, מרחבים, בני שמעון, שדות נגב, אשכול ושער נגב, מכללת ספיר ובמכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום שליד נתיבות, כשבנוסף גם באשדוד לא יתקיימו לימודים.