בדרך להסלמה? שר התחבורה וממלא מקום שר החוץ, ישראל כ"ץ, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון בתכניתה של אילה חסון ב-103FM למתיחות בדרום, והבהיר כי "עלינו להיפרד מעזה". כמו כן, הוא העריך כי לא תהיה הפסקת אש עם חמאס



"בעצם ההתנתקות ליבינו את החלומות שלהם", הסביר כ"ץ בפתח דבריו. "כששרון קרא לי לחווה לתמוך בהתנתקות אמרתי לו שאתנגד לזה. אנחנו נושאים בתוצאות כי אנחנו אחראים למה שקורה בעזה ונמצאים באותה נקודה מאז אוסלו, ובמציאות בה חמאס מבוסס בעזה. התווכחתי עם שר הביטחון הקודם, אביגדור ליברמן לא מעט בנוגע לתכנית הכרעת חמאס. אמרתי לו שאם הוא לא מציע תכנית להכרעה אז עלינו להיפרד מעזה, גורמי הביטחון תמכו בתכניתי. אני מקווה שאחרי הבחירות התכנית שלי תצא לדרך. אם לא נשנה את הכללים הוויכוח יימשך".
 
יש להם גם גבול עם מצרים שיכול להיות פתוח לחלוטין.

"גבול ערבי. מצרים היא מדינה ערבית שלא רוצה לשמוע על אפשרות של מעבר עזה אליהם. אם הם היו מוכנים לא הייתה צומחת כל הבעיה הזו. לכן טענתי שיש לתת לעזה מוצא לים ולהפוך את הקו לגבול. עד אז אנחנו פועלים להרתיע. אני חושב שראש הממשלה מוביל את הנושא בצורה נחושה יחד עם צמרת צה"ל והרמטכ"ל כוכבי. חמאס והג'יהאד האסלאמי חוטפים מכה קשה מאוד".



בהתייחס לדבריו של טל רוסו (העבודה), שאמר כי לא נכבוש את עזה בשבועיים שלפני הבחירות, אמר ממלא מקום שר החוץ כי "רוסו הוא איש הגון. היום שבתי מאייפאק, הודיתי לנשיא טראמפ על ההכרה ברמת הגולן. כעת חזרתי למציאות, דיברתי עם ראש הממשלה בטלפון והוא מנהל את הדברים בצורה נחרצת. אין הפסקת אש".

בנט אמר שראש הממשלה מושחת בצורת הניהול שלו המערכה בדרום. 
"זה דבר שלא ראוי להתייחסות. ראש הממשלה מנהל את המדיניות בצורה נכונה. אנחנו מתקדמים לפתור את בעיית המנהרות ולא לאפשר פגיעה בשדרות או בתל אביב".

כשנשאל על השפעת המתיחות בדרום על תוצאות הבחירות, הוא אמר: "לראש הממשלה אין שיקול פוליטי. הוא יעשה את מה שצריך ובאחריות. אחרי הבחירות יצטרכו לקבל החלטות. אם לא מכריעים חמאס, יש להיפרד מהם ולהפוך את הקו לגבול".

על היכולת של ישראל להגן על עצמה מפני מטחי טילים, אמר שר התחבורה כי "אנחנו מדינה מצוידת היטב עם שלוש שכבות. כיפת ברזל, חץ ושרביט קסמים".

ישראל תסכים להפסקת אש ללא הפסקת שיגור בלוני תבערה? 
"אני לא מאמין שתהיה הפסקת ירי עם חמאס כמו שאני לא מאמין שתהיה הסדרה. צריכה להיות הרתעה. הרמטכ"ל הנוכחי מוביל מדיניות של אפס סובלנות לבלונים כשמגיבים להם כפי שמגיבים לטילים. מקווה שיהיה לנו השקט שאנחנו זכאים לו".