בשנה האחרונה, מאז החלו צעדות השיבה על גדר הרצועה, מנהלת ישראל סבבי לחימה קצרים עם החמאס שמסתיימים לרוב בהפסקת אש, גם אם כזו שלא מוכרת באופן רשמי ע"י הגורמים בישראל. על רקע ההסלמה הביטחונית האחרונה בדרום, שלחו היום (שני) פרופ' שמחה גולדין ואשתו ד"ר לאה גולדין, הוריו של החייל החטוף הדר גולדין ז"ל, מכתב אישי לשרי הקבינט-המדיני ביטחוני, בו כתבו כי "אנו נושאים עימנו תחושות קשות ומילים כואבות כבר ארבע שנים וחצי". 



הדר, כזכור, נחטף במהלך מבצע "צוק איתן", ומאז דורשים הוריו מישראל להתנות כל הסכם עם חמאס בהחזרתו ובהחזרת אורון שאול ז"ל, חייל נוסף שמוחזק ברצועה. "מאז סיום מלחמת צוק איתן, אנו מרגישים שהמדיניות של ממשלות ישראל, ובמיוחד של הממשלה הנוכחית, היא ששיקום עזה ניצב במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות הלאומי, לפני ערכי צה״ל והחברה הישראלית", כתבו במכתב.

"הבנות סיום מלחמת ״צוק איתן״ לא היו קיימות מעולם כי, למעשה, ״צוק איתן״ לא הסתיים. חמאס מפר פעם אחר פעם את הפסקת האש שסיימה את הלחימה, חידש את הירי לכל היישובים בעוטף ובמרכז ישראל ושרף חלקים נרחבים משדות העוטף".

הדר גולדין. צילום: דובר צה"ל


לטענתם, "מערכת ״צוק איתן״ לא הסתיימה כל עוד לא החזרתם לישראל ולמשפחתם את לוחמי צה״ל, סגן הדר גולדין מחטיבת ״גבעתי״ וסמ״ר אורון שאול מחטיבת גולני". 

״כעת הגיעה עוד הזדמנות, נפתח עוד חלון, בעוד צה״ל מכה בחמאס, להפוך את המשוואה ולהפוך את החזקת חללי צה״ל השבויים בידי מחבלי חמאס לנטל",הוסיפו. "יש לכם את האחריות והסמכות, ויש בידכם גם את ההזדמנות. עשו זאת, החזירו אלינו את הדר והחזירו למדינת ישראל את ערכי צה״ל״.

אורון שאול