כריסטיאנו רונאלדו נפצע אמש (שני) בשריר האחורי בתיקו 1:1 של פורטוגל נגד סרביה, אך הרגיע את אוהדי יובנטוס והבטיח שיהיה כשיר עוד שבועיים לשחק נגד אייאקס ברבע גמר ליגת האלופות. הפנומן הוחלף בדקה ה-28 אחרי שסימן לכאב ברגלו, אך לאחר המשחק הרגיע.
היום (שלישי) השחקן עבר בדיקות רפואיות ראשונות בפורטוגל ואמנם השחקן ייבדק פעם נוספת על ידי הצוות הרפואי של יובה כשישוב לאיטליה, אך במועדון הוציאו הודעה מרגיעה בה דובר על פציעה קלה בלבד בירך. 

כזכור, רונאלדו עצמו אמר לאחר הפגיעה: "אני לא מודאג בקשר לפציעה. אני מכיר את הגוף שלי ואני מאמין שתוך שבועיים אהיה בסדר". הוא יחמיץ את המשחקים נגד אמפולי, קליארי ומילאן, אבל יובה שהפסידה לאחרונה בליגה לגנואה 2:0 מקדימה גם בלעדיו את נאפולי המדורגת שנייה ב-15 נקודות ותוכל לנשום לרוחה.
 
כעת ייערך מירוץ נגד הזמן להכשירו למשחק הראשון באמסטרדם ב-10 באפריל. כזכור CR7 כבש שלושער אדיר נגד אתלטיקו מדריד והעלה במו רגליו את ה"גברת הזקנה" לרבע הגמר, הוא יחזור לטורינו לבצע בדיקות מקיפות יותר היום ואז תתברר חומרת הפציעה. לרונאלדו זו הפציעה הראשונה בשריר מאז עונת 2015/16 כשהיה עדיין שחקן של ריאל מדריד. 


בעיתון ה'אס' קיבלו חוות דעת רפואית מרופא ותיק שעבד בריאל מדריד: "לא רואה את רונאלדו כשיר עוד 15 יום למשחק נגד אייאקס. זו תהיה משימה לא קלה". 
 
אלופת אירופה פורטוגל פתחה את הקמפיין עם שתי תוצאות תיקו מאכזבות נגד אוקראינה (0:0) וסרביה (1:1) במשחק אמש. דושאן טדיץ' כבש לסרביה ראשון בפנדל, ודנילו פאריירה השווה בשער אדיר. כריסטיאנו עצמו לא היה נשמע לחוץ במיוחד מהפתיחה הרעה: "אני חושב שהנבחרת שיחקה טוב. היו לנו הרבה מצבי כיבוש שלא ניצלנו. חבל לסיים בשני משחקים בבית בתיקו, אבל אני רואה את הדברים החיוביים ואני חושב שמול סרביה שיחקנו טוב יותר. יצרנו יותר מצבי כיבוש. עשינו הכל לנצח ולא יכולנו. היה פנדל ברור לטובתנו, אבל השופט לא ראה או לא העניק לנו. בכלליות שיחקנו טוב"
 
במהלך המשחקף אנטוניו רוקבינה נגע בכדור בידו באופן מובהק, אךהשופט הפולני שימון מרצ'יניאק שינה דעתו כשפסק כבר לפנדל אחרי התייעצות עם הקוון. רונאלדו כעס מאוד על ההחלטה לא לשרוק לפנדל, וביקר את ההחלטה לא להשתמש בטכנולוגיית ה-VAR גם במוקדמות אליפות אירופה. 
 
"אם כבר יש VAR בכל התחרויות אז למה אין במוקדמות של היורו? זה מוזר. זה היה פנדל ברור והשופט היה צריך לשרוק ולא להתייעץ עם הקוון שהיה רחוק משם. נעשה הכל כדי להחזיר את פורטוגל לגמר היורו, אין טעם להיכנס ללחץ או לאבד את האמון בנבחרת. האוהדים שראו את שני המשחקים יודעים שהיינו ראויים לנצח את שניהם". 

מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס גילה שהשופט התנצל בפניו אחרי המשחק על כך שלא שרק פנדל לטובת פורטוגל. לדבריו: "השופט הזמין אותי לחדר שלו אחרי המשחק ואמר לי 'בוא נצפה באירוע ביחד וננתח אותו'. הבעיה לא היתה השופט אלא שהוא שמע לקוון שהיה רחוק משם 40 מטר ואף אחד שהוא רחוק כל כך מהאירוע לא יכול לשפוט".