הפרלמנט של האיחוד האירופי קבע, ברוב של 410 קולות מול 192, כי החל ממרץ 2021 לא יתבצע יותר מעבר משעון קיץ לשעון חורף, והשאיר את ההחלטה באיזו עונה "להישאר" בידי הממשלות הלאומיות. השינוי יחול על בריטניה במידה והברקזיט יבוטל והיא תישאר באיחוד האירופי - אך גם במידה ולא תשלים את תהליכי היציאה ממנו עד לתאריך הנקוב, מה שמעורר את חמתם של הפוליטיקאים במדינה. 

על פי ההחלטה, כאמור, המדינות החברות יוכלו לבחור האם להישאר באופן קבוע עם שעון הקיץ או עם שעון החורף. אלו שיבקשו להישאר בשעון החורף, יזיזו את שעוניהן אחורה בפעם האחרונה בחודש אוקטובר 2021, ואלו שיבקשו להישאר בשעון הקיץ יזיזו את השעונים קדימה בפעם האחרונה במרץ 2021. 
המהלך בוצע לאחר דיונים רבים שעסקו בו לאורך השנים, לאחר שבשנות ה-80 חוקק החוק שקובע כי כל מדינות האיחוד האירופי צריכות להעביר את השעון שעה קדימה כל שנה ביום ראשון האחרון של חודש מרץ ושעה אחת אחורה ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר. 

נציגי בריטניה בפרלמנט זעמו על ההחלטה, עקב העובדה שתחייב אותם למרות תהליכי היציאה של המדינה מהאיחוד האירופי. "אנחנו כבר מזמן מודעים לכך שהאיחוד האירופי רוצה שליטה רבה מדי על חיינו", אמר אחד הנציגים, ג'ון פלאק, "אבל עכשיו הם רוצים לשלוט על הזמן עצמו. הייתי רוצה לחשוב שיש להם דברים אחרים לדאוג לגביהם מלבד להפוך לאדוני הזמן".
פלאק הוסיף כי "הסכמנו על כך שהשעונים צריכים להשתנות בכל רחבי האיחוד האירופי ביום מוסכם. זה היה הגיוני - וכעת לקחו את זה צעד אחד רחוק מדי. אני יודע שהחקלאים בכל רחבי מזרח אנגליה מעריכים את הגמישות שהשינויים בשעון מביאים כדי להפיק את המיטב מאור היום". 
ההצעה גם צפויה לסבך אף יותר את סוגית צפון אירלנד, שמהווה את המכשול העיקרי בדרך להסכם הברקזיט בין בריטניה לאיחוד האירופי. כבר בחודש דצמבר נחשפו חששותיהם של גורמים בבריטניה ממצב בו יהיו שני אזורי זמן שונים על האי של אירלנד, דבר שישפיע על התעשייה, העסקים והאנרגיה. 

אחת הדוברות של המפלגה השמרנית בבריטניה, ז'קלין פוסטר, אמרה בתגובה להחלטה כי "זה לא עניין שצריך להיות מוחלט בבריסל, הצעד הזה אינו רצוי ומיותר. עם כל הבעיות והאתגרים העומדים כיום בפני האיחוד האירופי, היה אפשר לחשוב שהוועדה תתמקד בדברים אחרים".