ארגון החינוך היהודי העולמי World ORT מרחיב את שיתוף הפעולה עם Scholas, ארגון הרווחה הבינלאומי של האפיפיור פרנציסקוס. שני הגופים המובילים את נושא החינוך העולמי יערכו בחודש אוקטובר את כנס הנוער הרביעי, שבו ייקחו חלק תלמידים מ־30 מדינות.



בשבוע שעבר נפגשו האפיפיור פרנציסקוס וחוסה מריה דל קורל, הנשיא העולמי של Ocurrentes Scholas עם אבי גנון מנכ"ל World ORT ודריו ורטהיין, יו"ר מועצת הנאמנים של הארגון כדי לקדם את הפרויקט המשותף.



הכנס יפגיש כ־250 תלמידים בני 15־17, בני לאומים שונים, דתות ורקע חברתי־כלכלי שונה, כדי לקדם דיאלוג בנושא החינוך ולעודד יצירת עולם אנושי וסובלני יותר. "אנחנו חולקים מטרה משותפת: יצירת סביבה שיתופית וקידום חינוך לכל החיים, כדי להשיג את הפיתוח החברתי והכלכלי של התלמידים הצעירים", אמר ורטהיין לאחר הפגישה. ודל קורל הוסיף: "אנו שמחים לתת הזדמנות נוספת לצעירים האלה. אנחנו יוצרים את החלל, אבל הם ממלאים אותו. הם התוכן, הם אלה שממשיכים לחלום את החלומות שלנו".



World ORT היא רשת חינוך עולמית המשלבת לימוד מדע וטכנולוגיה עם זהות יהודית. בארגון, שפועל מאז 1880, לוקחים חלק 300 אלף תלמידים מ־35 מדינות. Scholas הוא ארגון לא ממשלתי המוקדש לחינוך ולהכשרה מקצועית. הוא פועל ביותר מ־44 אלף בתי ספר ב־190 מדינות.



ב־2016 החלו שני הארגונים לשתף פעולה. שלושת הכנסים הקודמים התקיימו בוותיקן, בירושלים ובבואנוס איירס והכנס הקרוב ייערך במקסיקו סיטי. החתימה על ההסכם להמשך שיתוף הפעולה בין הגופים בתוכנית המפגש לבני הנוער היא עדות למה שניתן להשיג כאשר צעירים בני תרבויות, חברות ודתות שונות נפגשים ומשתפים פעולה ברוח של שוויון, סובלנות והבנה הדדית.



"World ORT גאה להיות החוליה המקשרת בין הדתות לדור הבא", אמר גנון בתום הפגישה המרגשת. "בנוסף לתפקידנו כחלוצים בתחום החינוך לסטודנטים, אנו שמחים להיות מובילים בקידום ערכים אוניברסליים כמו סובלנות בין דתות והבנה בין אנשים".