משרד הכלכלה, בשיתוף מיזם הייטק, פיתח אפליקציה חדשה, המאפשרת לאתר גיאוגרפית את הסניף שבו סל המוצרים הזול ביותר, בהתאם למקום המגורים של הצרכן. האפליקציה החדשה, שתושק בקרוב, תהיה חלק מאפליקציית "מיי סופרמרקט", שכבר החלה לפעול. לקוח באזור מגורים מסוים יוכל להיכנס לאפליקציה, אשר תפנה אותו אוטומטית לרשת עם הסל הזול ביותר במקום מגוריו או ליד מקום העבודה. 
 
לפי נתוני סל המוצרים מפברואר האחרון, שווי הסל ירד ב־1.7%. הירידה החדה ביותר, של 17.3%, נרשמה ברשת שופרסל. רשת ויקטורי הפכה לראשונה לרשת הזולה ביותר, לאחר שהורידה מחירים ב־15%. מגה בעיר נותרה הרשת היקרה ביותר (1,080 שקל לסל). סל המוצרים הבסיסי גובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלמ"ס. בחודש פברואר 2019 עמד שווי הסל על 953 שקל. הסל כולל 68 מוצרים מקטגוריות: חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות ומוצרי טואלטיקה וניקיון. 
 
הסל מהווה כ־45% מההוצאה הממוצעת של משקי הבית. הוא לא כולל את כלל המוצרים הנרכשים, אלא את המוצרים הבסיסיים. רשתות המזון שנכללו בהשוואה הן הרשתות המוגדרות "קמעונאי גדול", לפי חוק המזון, ושיעור מוצרי הסל הנמכרים שבהן גבוה מ־80%. המחירים מבוססים על נתוני מחירי המזון באמצעות אפליקציית "פרייסז".
 

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר ל"מעריב" כי הוא ימשיך לשקוד להגברת השקיפות והתחרות, שתסייע בסופו של דבר להורדת יוקר המחיה.
לדבריו, "הנתונים מראים שהשקיפות עושה את שלה והרשתות מורידות מחירים. יוזמת 'הווייז הקמעונאי', שיסייע באיתור גיאוגרפי של הרשת הזולה, תספק מענה נוסף לצרכן. אמשיך ללא לאות לחפש כל דרך להמשך הורדת המחירים".