סוף־סוף היא עושה את זה. כ־20 שנה אחרי שהופיעה בצוות הווי פיקוד המרכז, ובדיוק שנה לפני שהיא חוצה את ה־40, חוזרת מרב סמן טוב לתודעה בסיבוב הופעות סולו בזאפה, שיצא לדרכו בתחילת החודש.



היום היא משחררת סינגל חדש, Princessa (נסיכה), שכתבה והלחינה בספרדית לבר גרינזייד, ילדה בת 11 שהפכה לאושיית יוטיוב וגויסה למאבק נגד חרם חברתי בבתי ספר. סמן טוב תופיע עם השיר באירוע של ענקית המכוניות מרצדס, בפתיחת שבוע האופנה במוסקבה בשבוע הבא. השיר הבא שלה, "עד כאן", יצא במאי הקרוב.



סמן טוב מסבירה מדוע השתהתה כל כך הרבה זמן: "במקום להתקדם אחרי האלבום הראשון שלי, שיצא ב־2002, לקחתי קצת אחורה אל מאחורי הקלעים ככותבת שירים לאחרים - ביניהם 'מלך' למירי מסיקה - וגם הייתי מעורבת בהפקות שונות, אחת מהן הייתה כזמרת ליווי של יהודה פוליקר בסיבוב הופעות ב־2011, לרגל 25 שנה ל'עיניים שלי'".



איך הגעת אליו?


"כשנבחנתי להרכב שלו, שרתי לו משיריו את 'פנים מול פנים', שלימים הפך לדואט שלנו בהופעות. כשסיימתי לשיר, יהודה אמר: 'כבר מאיך ששמעתי אותך מדברת, ידעתי שאת שרה יפה'. כשיצאתי ממנו וחציתי את הכביש, התקשרה אלי המנהלת האישית שלי ובישרה לי: 'התקבלת!'. כך התחיל מסע של שמונה שנים עם מי שבשבילי הוא מעין בית ספר למוזיקה, פרפקציוניסט שלא מתפשר בכלום וגם בן אדם עם לב ענק".





מדוע לקחת קצת אחורה?


"תתפלא, אבל פחדתי להצליח, בעקבות הצלחת אלבום הבכורה שלי לפני 17 שנה. כשנשאלתי אז בראיון מה ההרגשה שלי, השבתי שאני מבועתת. כנראה היה משהו בהצלחה על ההתחלה שסגר אותי ואולי גרם לי לגנוז את האלבום הבא שלי".



מאכזב, לא?


"דווקא לא. יצאתי מורווחת מהעניין, כששירים מאותו אלבום שכתבתי, עברו למירי מסיקה המקסימה, שהפכה אותם ללהיטים".



את לא מרגישה צביטה בלב כששיר שלך הופך ללהיט בביצוע זמרת אחרת, בלי שאף אחד יודע שאת עומדת מאחוריו?
"צביטה בלב אין. מירי עשתה שירות נפלא לשיר 'מלך'. חוץ מהתמלוגים, זה מדהים כשבהופעות הקהל שר איתי את השיר. שירים שאני כותבת ומלחינה, גם אם אני לא מבצעת אותם, אלא אחרים, הם תמיד הילדים שלי".



סמן טוב, ירושלמית במקור, התחילה להלחין שירים באנגלית ("שפה שהתנגנה לי יותר בשירה") בגיל 11, ובמקביל הופיעה בטלוויזיה, בין היתר בסדרת הלהיט "המסעדה הגדולה". במאזנה שני אלבומים. השיר הכי מזוהה אתה הוא "איסתנא", שבו שילבה את סבה, סמי, כיום בן 93, שהיה חזן של שבת.



היא חולקת עם ג'קי לוי מופע בטעם ירושלמי אסלי, שנקרא "חובר'לה". "ג'קי בא אלי כדי לקבל ממני שיעורי פיתוח קול, ויצא מזה מופע משותף, שבו הוא שר לצד הסיפורים שהוא מספר", היא מעידה. "ככה אני, עוברת מדבר לדבר. בנוסף אני מופיעה עם מוקי צור, היסטוריון של ארץ ישראל, בערב שמתחיל בשירי רחל וממשיך בנושא נשים משוררות".



מתי תגיע הפריצה?
"אני מקווה שעוד מעט. אם ריקי גל הוציאה אלבום ראשון כמעט בגילי, אולי יש לי למה לקוות".