האלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר מפקד אוגדת עזה, אמר הבוקר (רביעי) ב-103FM כי ישראל צריכה להחליט אם לבצע הסדרה ברצועת עזה או לכבוש אותה ולהפיל את שלטון חמאס. האלוף במיל' הסביר כי למבצעים ברצועה ולסיכולים הממוקדים יש השפעה זמנית בלבד ולא יוכלו לפתור את המצב הנוכחי.  
"המצב הנוכחי מאוד מבלבל וסוג של מערכת התשה ללא כללים עם פינג-פונג של חילופי ירי. זו תהיה אחריותה של הממשלה שתקום לשנות אסטרטגית את המצב הזה כי המצב היום הוא כמעט בלתי אפשרי", אמר זיו. "הפוליטיקה לא כל כך שולטת אלא מתנהלת בתוך זה. כשאתה נמצא במערכת שאין לה הסדרה אתה רק מגיב ולא זה שיוזם ולא בונה מהלכים ומי ששולט על המצב הוא מי שרוצה להפר את התנאים".
"מדינת ישראל צריכה לקבל החלטה אם משאירים את חמאס או לא. אי אפשר להתנער עוד מהדבר הזה. צריך לתת הזדמנות להסדרה שמדברים עליה, לקצוב אותה בזמן ולהגדיר שאם זה לא עובד צריך להכריע את חמאס ולכן צריך להכין את הקרקע בנושא", אמר האלוף במיל'. 

 


"לכבוש את הרצועה ולנקות אותה לחלוטין ולהעיף את כל מי שנמצא בהנהגה הנוכחית. אך לפני לייצר עם כל מי שאפשר את האפשרות להחליף את השלטון. בניסיונות אחרים שלנו זה לא תמיד עבד לטובתנו אך בשלב מסוים חייבים לקחת את ההחלטה הזו", הוסיף זיו.
כשנשאל לגבי הסיכולים הממוקדים כחלופה לכניסה לרצועה, אמר: "הפלנו עליהם כל כך הרבה פצצות, אנחנו משמידים מטרות יותר מהקצב שהם מספיקים לבנות אותן. גם אם לא יעשו 'הקש בגג' כמה כבר נהרוג? המחליפים בדרך כלל גרועים יותר מהקודמים. לכל דבר כזה יש אימפקט זמני. כך גם למבצעים שלנו ברצועה. אני חושב שצריך להחליט ברמה האסטרטגית אם מגיעים להסדרה או לכיבוש הרצועה. לא להיכנס לפינג-פונג".

רקטות שנורות מרצועת עזה לישראל. צילום: רויטרס
רקטות שנורות מרצועת עזה לישראל. צילום: רויטרס

 
דוידוב ומגל הזכירו כי שמו של זיו עלה לאחרונה בעקבות אירועים בהם מחבלים נמלטו בחיים מפיגועים, ונטען כי הוא כינס את החטיבה בזמנו והצליח "לטלטל" אותה. זיו השיב: "רוח הקרב של צה"ל היא דבר שיש לחדד אותו מידי פעם. בסוף מדובר בילדים שרק התגייסו ולכן ניעור מידי פעם הוא מאוד משמעותי. אני מתרשם שהרמטכ"ל החדש הוא אחד הרמטכ"לים הטובים שלנו שיודע היטב את המהלכים".
כשנשאל על טענתו של השר נפתלי בנט על ה'משפטיזציה' שפוגעת בחיילי צה"ל במסגרת הקמפיין שלו, השיב: "זה נורא ואיום, אובדן כל הגבולות האתיים, החברתיים וזה מאכזב מאוד. יש פה איזה בלבול נוראי. מבלי לתקוף מישהו ספציפית אני חושב שצריך להוציא את הצבא מחוץ לגבולות הפוליטיים. בוודאי בעת בחירות".