יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) התייחס היום (רביעי) בכנס הביטחון של "מעריב" לתפיסת הביטחון שלו: "בזמנו, דן מרידור כתב את תפיסת הביטחון, אני הייתי שר בממשלה, והיא הגיעה לדיון סופי כשעמיר פרץ היה שר ביטחון. חיכו דיון נוסף, התחלף שר ביטחון נוסף, אהוד ברק, וביקש ללמוד את התפיסה, ועד היום הוא לומד". לדבריו, הוא חנק את הסיפור. "יש איזו רתיעה מלאשר בממשלה תפיסת ביטחון", הוסיף, "נתניהו החליט לקדם את הנושא הזה ואני משוכנע שאחרי שנקים את הממשלה, נתניהו יסיים את הסיפור הזה". 
דיכטר הוסיף: "לי יש שלושה עוגנים מרכזיים: אנחנו מדינה שחייבת לחנך ולהתחנך על להגן על עצמנו בעצמנו. השני זה למצוא מעצמת עוגן, שלמזלנו זאת ארה"ב. אי אפשר בעולם המטורף והצבוע הזה להיות בלי מדינת עוגן. ארה"ב, רוסיה, סין. זה הטווח". הוא ציין כי "הדבר השלישי כמובן שהוא הכי רלוונטי להכניס את המשפט הכי ברור שיש - העורף לא יהיה חזית". לדבריו, הקביעה הזאת, בתפיסת ביטחון, יש לה הרבה משמעות בתפיסה כזאת.
"מאחר ואני גר באשקלון, אסביר את זה ממישהו שגר באזור העוטף", ציין חבר הכנסת, "העובדה שאנחנו בגל הטרור שהחל באינתיפאדה השנייה, וכשהגענו לתקופת טרור בלתי נסבלת עם 450 הרוגים - יצאנו למבצע ביהודה ושומרון ולא בעזה". הוא הסביר כי "לפני שיצאנו למערכה כזאת, שהיתה ארוכה ונמשכה כמעט ארבע שנים, הבנו שאי אפשר לצאת למערכה ביהודה ושומרון וברצועה, כי המשק היה בצמיחה שלילית, 0.2 או 0.4. יצאנו לחומת מגן ביהודה ושומרון. אמרו אז - אי אפשר לייבש את הים בכפית".

"צריכים להשמיד את התשתיות הצבאיות בעזה"

דיכטר אמר כי "העובדה שנורו 20 אלף רקטות מעזה, ואפשר להסתכל על זה בשני דרכים. אמרו לי - שמע, כל מספר ההרוגים שהיו לנו, שקול לפיגוע אחד שהיה עם מתאבד אחד". הוא הדגיש כי "לא ניתן להשיג התשה בירי רקטות, בעיקר בסירנות". לדבריו, כשאתה חי במציאות של אזעקות וצבע אדום, זה מייצר הרתעה. "אנחנו צריכים להשמיד את התשתיות הצבאיות בעזה, וזה לא יהיה במהלך מדיני או בהפצצות מהאוויר", הוסיף. 
יושב ראש ועדת חוץ וביטחון הסביר כי "היום, כשכוח צבאי נכנס יש לו יכולות לחלוטין יותר טובות מאשר בלבנון השנייה. בסופו של דבר שאתה יוצא למערכה כזאת אתה רוצה להבטיח את שלום החיילים". הוא הדגיש כי "לחבית הטרור תמיד יש תחתית וכדי לייבש את הטרור". דיכטר הסביר: "צריך להגיע למסה הקריטית. צריך להרוג אלפים, לעצור אלפים נוספים, והשאר יתפזרו. המציאות הזאת שבעזה יש תשתיות טרור עם יכולות צבאיות, מחזיק אותנו במצב בעייתי מאוד על המשק".

הוא הוסיף כי "ביטחון ישראל קדוש מהבחירות - אם יידרש ולא תהיה ברירה, ויצטרכו לצאת למערכה ב-8 באפריל, אז נחשוב". לדבריו, לשמחתי אנחנו לא שם, למרות כאלה שחשבו שזה ידחה את הקץ. "זה דבר חשוב וחיובי, אני יודע מי המתמודדים", אמר, "הבחירות בתשעה באפריל הן לא על בחירת רמטכ"ל לצה"ל, אלא בתור מנהיג זה סרט אחר לגמרי ממה שהוא מכיר". יו"ר ועדת חוץ וביטחון הסביר כי "זה סגנון אחר וצרכים אחרים. יש לו לא מעט חוצפה לקפוץ מהכלום אל תפקיד ראש הממשלה. אין לזה תקדים אף אחד לא העז לקפוץ ככה. הציבור לא פראייר. הוא יודע מה זה ראש ממשלה, ולכן אני אופטימי על הנושא הזה, גנץ הרוויח ביושר את הרמיזות שהוא לא שפוי", סיכם. לאחר מכן הוא ציין בשיחה עם "מעריב אונליין" את השאיפות של המפלגה לבחירות - "דיכטר למעריב: היעד שלנו הוא 35 מנדטים. לא נסתפק בפחות".