"אין סיכוי לתעשיות הביטחוניות להישאר ממשלתיות": אייל יוניאן, משנה למנכ"ל, וסמנכ"ל כספים בתעשייה האווירית, נאם היום (רביעי) בכנס לביטחון לאומי של "מעריב" שהתקיים היום בבורסה לניירות ערך בתל אביב, והתייחס למגבלות הממשלתיות על התעשייה האווירית, וההשפעות שיש להן על ההתקדמות והעבודה של התעשייה האווירית. 

"לדעתי, המגבלות הממשלתיות על רפאל ותעשייה אווירית מונעות מהן להביא מהנדסי תוכנה או טילים", ציין יוניאן. "אני לא יודע לעבוד כשאני צריך לתת מיליון שקל למי שאני צריך לפטר בלית ברירה. ולכן, אין סיכוי לתעשיות הביטחונית להישאר ממשלתיות.

אני לא מגלה כאן סוד, רפאל פשטה את הרגל בשנת 2001, תע"ש פשטה את הרגל לא מזמן. אי אפשר לנהל חברה עסקית וגלובלית עם יד קשורה ורגל קשורה ורטייה על העין. אי אפשר להתמודד עם בואינג ולוקהיד מרטין כשיש לי הסכם קיבוצי משנות ה-70, או כשאני צריך אישור של רשות החברות לשלם למהנדס תוכנה כדי לקלוט מהנדס טילים"
עוד הוסיף יוניאן כי "אם לא יהיה איחוד של תעשייה אווירית ורפאל יהיו שוב פשיטות רגל בענף. למדינה אין צורך להחזיק שתי חברות כאלה ויפה שעה אחת קודם. החברות הן נכס צאן ברזל למדינת ישראל. גם משרד הביטחון מבין את הצורך לצאת להנפקה. למרות החשש המובן, יש למצוא פתרונות, וישנן כאלו". 
יוניאן ציין כי "אנשי האוצר חייבים להבין שתעשייה אווירית ורפאל הם לא 'מקורות' או חברת החשמל, ולא רשות הדואר או רשות הנמלים. אין לנו מונופול על משאב של מדינה. אנחנו מתמודדים מול חברה מדהימה שנקראת אלביט ובעולם מול חברות מדהימות כמו טאלס, לוקהיד מרטין ובואינג, אי אפשר להתייחס אלינו כחברת חשמל. אנחנו צריכים לקבל תנאים אחרים וכלים אחרים".