על רקע ההדלפות האחרונות לתקשורת בנוגע לתכנים של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, במפלגה עלה החשש כי מתבצעות הקלטות סתר של הבכירים בתנועה, כך על פי דיווח שפורסם הערב (רביעי) בחברת החדשות.



עוד על פי הפרסום, בכחול לבן לא סבורים שגורם כלשהו במטה הקליט והדליף לתקשורת את הדברים, אלא חוששים כי מתבצעות הקלטות מבחוץ באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שלא דורשים נוכחות פיזית במקום בו נאמרו הדברים. 



ההנחה הזאת היא תוצאה של תחקיר שבוצע בכחול לבן ובו שוחזרו המקומות והאירועים שבהם גנץ אמר את הדברים, ובעיקר מול מי הוא אמר את הדברים. זה הוליד את הסברה שאין חפרפרת – יש האזנות מבחוץ.

יש לציין כי בכחול לבן יש גם מי שסבור הפוך, שאכן יש הדלפות מצד גורמים אלו ואחרים, כאלה שממש מקליטים את גנץ ועושים בזה שימוש נגדו. הם אפילו טוענים שגנץ עוצם עיניים ולא מעניק לסוגיה הזאת משנה חשיבות מספקת. 


בכחול לבן מסרו בתגובה לפרסום: "מטבע הדברים אנחנו לא מגיבים בנושאי אבטחת מידע"



מספר 3 בכחול לבן, משה (בוגי) יעלון רמז על הנושא היום ואמר: "אני מציע להסתכל על מערכת הבחירות הזאת על המהות שלה, ולא על אנקדוטה כזו או אחרת. מה גם שאני לא בטוח שמדובר בחפרפרת אנושית. אנחנו בבחירות גורליות בהן אנחנו מבינים שסטינו מהמסילה בנורמות ובערכים ואנחנו מתכוונים להוביל את המדינה בדרך אחרת - על זה הבחירות ולא על השאלה אם יש חפרפרת או אין חפרפרת או כל מיני דברים אחרים". בתוך כך, בכאן חדשות פורסם הערב כי אחרי הפריצה האיראנית לטלפון, בני גנץ פנה לחברת סייבר ישראלית כדי לקנות טלפון מאובטח מפני פריצות. 



גנץ, תקף הערב בכנס בחירות בכפר המכביה ברמת גן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "גם אם אתה נכנס להיסטריה אין שום הצדקה להתנהגות כל כך מכוערת ופסולה". "אני אומר לכם ביושר שאני כבר לא כל כך מאמין להתנצלויות של אנשים שמנהלים שם את העניינים והוא אחראי עליהם", הוסיף גנץ, "פעם אחת עשו סרטון על חללי צה"ל. בפעם השנייה מירי רגב משתלחת בנו. בפעם השלישית משתלחים באמנון אברמוביץ'. ועכשיו כשהם רואים ששום דבר לא עוזר להם בלי להתבלבל הם משקרים מסיתים. אין להם בושה ואין להם מעצורים. אני לא מתכוון לפגוע באף אחד באופן אישי ולא יורד לפסים אישיים".
"אנחנו לא מעלים על דעתנו לנסות לטפס לשלטון בצורה של מניפולציה ושקרים. אנחנו לא אנשים תמימים אבל אנו לא מוכנים לומר דברים שהם לא נכונים. אנו אומרים את האמת ותובעים את ברור האמת בקשר להתנהלות ראש הממשלה בנושאי הביטחון הלאומי שלנו, לכן אנו לא יכולים להרפות מסוגיית הצוללות. לא רחוק מכאן שוכן מתחם הבורסה. שם מוכרים יהלומים וסוחרים במניות. לא סוחרים בביטחון ישראל".

עוד ציין גנץ כי הקמפיין רק ייעשה מכוער יותר לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות. "אני אומר לכם. אל תתפלאו אם זה יהיה יותר מגעיל, זה יהיה יותר מלוכלך. לא להירתע, לא להישבר. יש לנו מטרה ראויה, יש לנו מדינה ראויה. אנחנו צריכים לנצח את הבחירות האלה ואנחנו נעשה את זה".