על רקע פרסום דוח מבקר המדינה, מקורביו של מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, תוקפים הערב (רביעי) את הליכוד. "מצער השימוש הציני בדוח המבקר לצרכי התנגחות פוליטית. המפכ״ל לשעבר אלשיך הינו קצין מוערך שהקדיש את רוב חייו בעשרות שנות שירות בגופי הביטחון למען מדינת ישראל והניסיון לגרור אותו לביצה הפוליטית שקוף ומיותר", אמרו המקורבים.

עוד ציינו: "למותר לציין כי על פי סעיף 18 ג׳ לחוק מבקר המדינה, אם המבקר היה סבור כי יש חשד לפלילים הרי שהיה מציין את זה בעצמו כפי שאכן עשה ופנה ליועמ״ש לממשלה בנושא חלקים אחרים בדוח שלו. עובדה זו נהירה היטב למקבלי ההחלטות וכל הודעה אחרת הינה פופוליזם זול וזריית חול בעיני הציבור".

כזכור, בדוח המבקר שפורסם היום נטען כי "מכלול של ליקויים, חלקם חמורים, מצביעים על כך שהליכי רכש שביצעה המשטרה בשנים האחרונות, בוצעו שלא בהתאם לעקרונות שביסוד חובת המכרזים ולעקרונות המשפט המנהלי".
 
נוסף, עולה מהדוח הנוקב כי לא נערך הסדר ניגוד עניינים בין בעלי תפקידים בכירים שעסקו יחדיו בנושאי רכש, למרות שהם נשואים. בביקורת נטען עוד כי נציגים בכירים של חברת ה"מימד החמישי" - שיו"ר כחול לבן בני גנץ היה היו"ר שלה, נכחו בדיון של המשטרה לבחירת מסלול ההתקשרות עם החברה בתחום רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת. "נציגי המשטרה הציגו נתונים לא נכונים בפני ועדת המכרזים בנוגע לאותה חברה, ועלה חשש לפגיעה בשוויון בין ספקים עקב שימוש בפטור מבצעי בנסיבות רכש זה", נכתב עוד בדוח – "המשטרה החליטה למסור קניין רוחני שלה לאותה חברה תמורת הנחה חד פעמית".