סקר מקיף שערך ארגון הגנת הסביבה מגמה ירוקה בקרב תושבי נפת חיפה מעלה נתונים שצריכים לעניין את כל הפוליטיקאים. 
 
הסקר, שבוצע על ידי חברת rotem arמחקר שיווקי, מצא כי 71.4% מתושבי האזור מרגישים שזיהום האוויר במפרץ חיפה פוגע בהם. ל־76.4% חשוב שהמפלגות יפעלו כדי לסגור את המפעלים המזהמים במפרץ חיפה, ו־49.9% מצהירים שלסוגיה זו יהיה משקל בעת החלטתם למי להצביע.
 
37.8% אומרים כי התחייבות של מפלגה לפעול ליישום המלצות דוח חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי, שהזמין משרד ראש הממשלה, לגבי פינוי התעשייה הפטרוכימית ממטרופולין חיפה עד לשנת 2025 - סביר שתחזק את תמיכתם בה בבחירות, ועוד 12.1% בטוחים שהתחייבות כזאת תשפיע על בחירתם בקלפי. זאת כשלוקחים בחשבון ש־38.8% ממשיבי הסקר כלל עוד לא החליטו לאיזו מפלגה להצביע, אבל מתכוונים להצביע בבחירות לכנסת. 
 

הסקר בדק אם המתנגדים לפינוי התעשייה המזהמת ישנו את דעתם אם יימצאו מקומות עבודה חלופיים לעובדים במפעלים. שלא במפתיע, ענו 47.1% שכן, לעומת 21% שנותרו בעמדתם. 
 
במגמה ירוקה חיפה אומרים: "ממצאי הסקר לא פחות ממדהימים, ומבטאים היטב את שאיפת הציבור לראות את נציגיו מובילים את התיקון ההיסטורי שיציל את אזור חיפה והצפון. אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו ולכל אזרח בישראל - אוויר נקי ובריאות טובה. זה יקרה רק לאחר שהתעשייה המזהמת במפרץ חיפה תיסגר". 

הפגנה נגד זיהום האוויר במפרץ חיפה. השבוע שוב זוהו חריגות ממושכות של חומרים מסרטנים. צילום: ארגון מגמה ירוקה

 
עלייה בריכוזי הבנזן

רוית שטוסל מ"הקואליציה לבריאות הציבור" מוסיפה: "לא כל הפוליטיקאים הפנימו, אבל סביבה כבר מזמן הינה דאגתם של רבים. היא קשורה בקשר ישיר לכל שאר התחומים. משפיעה על בריאותנו, איכות חיינו, ביטחוננו, בטיחותנו, רווחתנו ועוד. במפרץ חיפה זה כמו אוויר לנשימה, פשוטו כמשמעו. אנחנו ניצבים בנקודה שבה ישנו חזון חדש למפרץ ולמטרופולין הצפוני במקום קיבוע הזיהום והתחלואה, ומחפשים את האמיצים שיובילו אותנו ואת משק האנרגיה הלאה לעבר עתיד חדש, נקי ובריא". 
 
פעילי "מרכז מחקר סביבתי חיפה", ארגון אזרחי העוקב אחר נתוני ניטור הזיהום מהתעשייה במפרץ חיפה, דורשים ממשרד הבריאות להתערב במה שנראה כחריגה מתמשכת של גז הבנזן המסרטן מאז תחילת השנה בתחנת הניטור הסמוכה למתחם בתי הזיקוק בעיר. 
 
במכתב ששיגרו בתחילת השבוע אל בכירי משרד הבריאות, בהם ראש שירותי בריאות הציבור, סגן מנהל מחוז חיפה, המשנה למנכ"ל וסגן השר יעקב ליצמן, ושהגיע לידי "מעריב", כותבת ד"ר רויטל גולדשמיד: "על פי נתוני מערך הניטור של המשרד להגנת הסביבה, אנו רואים מגמת עלייה בריכוזי גז הבנזן המתקבלים בתחנה הסמוכה למפעלי בזן, כשבימים אלה עומד נגד המפעל צו לצמצום זיהום האוויר בגין חריגות בפליטות בין היתר של בנזן. לפיכך אנו מבקשים ממשרד הבריאות להתערב ולהורות למשרד להגנת הסביבה להוציא למפעל בזן צו מנהלי על פי סעיף 46 לחוק אוויר נקי, להפסקת השימוש במקור הפליטה ועצירת מתקני הייצור במתחם, וזאת על פי עקרון הזהירות המונעת ולרווחת בריאותם של תושבי מפרץ חיפה. בנוסף, אנו מבקשים לפרסם לציבור את נתוני האשפוזים הנשימתיים והאונקולוגיים בבתי החולים בחיפה בחודש מרץ 2019 לעומת מרץ אשתקד". 
 
משרד הבריאות טרם השיב לפנייתם.