צה"ל הודיע היום (שני) כי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם אתמול על צו החרמה והריסה לדירה בה התגורר המחבל צאלח ברגותי. המחבל ביצע יחד עם אחיו את פיגוע הירי סמוך ליישוב עופרה ביום 9 בדצמבר 2018, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ז"ל ו-7 נוספים נפצעו.

צו ההריסה מגיע לאחר שבתחילת החודש התיר בג"ץ להרוס את ביתו של המחבל. ההחלטה נתקבלה ברוב דעות, כאשר השופטים הנדל ושטיין היו בעד, והשופט מזוז התנגד.
 
כזכור, בדצמבר האחרון התרחשו שני פיגועי ירי קשים בהפרש של ימים ספורים - בפיגוע הראשון בצומת עפרה נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים והובא למנוחות בירושלים, כאשר הוא נושא את השם עמיעד ישראל. היא נפצעה אנוש והרופאים נאלצו ליילד אותה בחודש השביעי להריונה, בניתוח קיסרי חירום.

כעבור כמה ימים התרחש פיגוע בגבעת אסף, בו נרצחו שני חיילים מגדוד נצח יהודה, שאיבטחו את הטרמפיאדה לאחר הפיגוע.  לאחר מכן דווח בכאן ב' כי המחבל שרצח את החיילים בגבעת אסף הוא אחיו של מבצע הפיגוע בצומת עפרה. 
 
כשבועיים לאחר מכן, המחבל חוסל בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל וימ״מ, ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה.

בעת נסיון מעצרו של מבצע הפיגוע, תושב הכפר כובאר שבבנימין, הוא ניסה להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחותינו, ואז נורה ונהרג. בנוסף, כאמור, נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע. העצורים הועברו לחקירת שב״כ. "שירות הביטחון הכללי יחד עם צה״ל ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים והמסייעים להם ולשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", נמסר מהשב"כ.

עוד במהלך הלילה, לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל ביהודה ושומרון עצרו 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.