ח"כ עופר שלח, חבר מפלגת כחול לבן, אמר הבוקר (חמישי) ב-103FM כי הבחירות הנוכחיות הן בין "שלטון נקי כפיים" לבין "הטרלול והלכלוך" כדבריו של ממשלתו של בנימין נתניהו. בראיון לתוכנית "הקבינט", שלח הגיב למצב המפלגה בסקרים ולהדלפות מהדיונים הסגורים לתקשורת, ובהמשך אמר כי ראש הממשלה משקר לגבי "סוד המדינה" בפרשת הצוללות.
 
ח"כ שלח התייחס לשינוי בנתוני ההתאמה לראשות הממשלה. "עוד שבוע שאנחנו מובילים בסקרים ואנחנו מקווים ליום הניצחון בבחירות. עם כל הכבוד לכל הנתונים, הנתון מי תהיה המפלגה הגדולה הוא החשוב", אמר. "אם אנחנו נהיה המפלגה הגדולה בהפרש ראוי, חמישה מנדטים ומעלה, הנשיא יקרא לבני גנץ להרכבת הממשלה ואנחנו נרכיב אותה. בנוגע לגוש, כיום משעתקים מצב קיים לתוצאות הסקרים אך זה לא דבר שקורה בפועל. אחרי שהנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת כולם רוצים להיות בקואליציה".
חבר הכנסת אמר כי הופקו לקחים מהריאיון של בני גנץ בערוץ 12 עם יונית לוי מארצות הברית: "אל תעשה ראיונות עם אוזניה כשאתה מקבל את השאלות בדיליי אם אתה לא מנוסה בזה". לגבי ההקלטות שיוצאות החוצה מכל מפגש שלה, אמר: "מה שיוצא לא טוב והם מוצגים כמנותקים מכל הקשר. זה לא סיפור גדול כי הציבור מבין שהבחירות הללו חשובות".

דו"ח מבקר המדינה מעלה ריח רע של עסק לא הכי כשר של בני גנץ.
"הליכוד מנסה ליצור הקבלה בין פרשת שחיתות ביטחונית חמורה של בנימין נתניהו לבין הערה של מבקר המדינה. אנחנו לא במשחק הזה כי כולם יודעים שזה מאמץ נואש של הליכוד להצביע עלינו לרעה. מבקר המדינה מבקר את המשטרה וזה חשוב מאוד. הנושא בכלל לא במגרש הפלילי".

חברה שמציגה למשטרה נתונים שהם לא אמת ומצליחה לקבל מכרז פיילוט של 4 מיליון שקלים משאירה ניחוח לא טוב באוויר.
"דו"ח מבקר המדינה עוסק בנהלים של המשטרה ולא מוצא רבב בהתנהלותו של בני גנץ. הדברים הללו הם הסחת הדעת מהדבר המרכזי. אנחנו במערכת בחירות בה ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בשחיתות נלחם לכל הכיוונים בעיצומם של שבועות שמראים כמה חוסר המדיניות שלו הביאה אותנו".
יש עוד אסים לשלוף ביישורת האחרונה?
"צריך להחזיר את הבחירות לשאלה המרכזית. איזה שלטון אנחנו רוצים? שלטון נקי כפיים או טירלול ולכלוך כפי שמציגים בממשלת נתניהו".

עופר שלח. צילום: דני מירון
עופר שלח. צילום: דני מירון


"הוכחש פומבית"

שאלנו את דיכטר לגבי אותו סוד שראש הממשלה טוען כלפיו בפרשת הצוללות. מה אתה יודע בעניין הזה?
"אגיד זאת חד וחלק. היו דיונים בנושא הצוללות גם בוועדת המשנה בראשותי. מעולם לא הוצג בפני ועדת החוץ והביטחון הסיבה שבגללה ראש הממשלה בניגוד לדעתה של מערכת הביטחון ומאחורי גבה, נתן לגרמניה אישור לפתח ולמכור למצרים צוללות מדגם מתקדם. זה אפילו הוכחש פומבית שהיה סוד כזה. זה שקר, אחד ממסכת השקרים של ראש הממשלה".
למה לו לשקר? על מה הוא מכסה?
"הוא לא מכסה על דבר שנובע מביטחון המדינה. תסתכלו על הפרשה כמו שכל אזרח צריך להסתכל עליה. לראש הממשלה יש שני בני דודים. הראשון מפרנס אותו והשני נותן לו שירותים פוליטיים ואישיים הכי צמודים שיש. שניהם מרוויחים מיליונים מעסקאות".
אתה חושב שבאישור שניתן למצרים מישהו ממקורביו של נתניהו גזר קופון בקצה?
"לא. אני קושר את זה להתנהלותו של ראש הממשלה בנוגע לכלי השיט ומול מערכת הביטחון. הדבר הזה הוא אחד הדברים החמורים הרבים שנתניהו עושה שפוגעים בביטחון ישראל".
אבי דיכטר טען הבוקר שיש מקרים בהם ראש אמ"ן וראש שב"כ לא יודעים עליהם ושהיו דברים מעולם.
"יש תחום אחד בו ראשי ממשלה פעלו לבד או באמצעות שליחים מבלי ליידע את ראשי המערכת הצבאית או שרי ביטחון וזה בנוגע למשאים ומתנים מדיניים וזה בסדר גמור. אין סוד שנוגע למהותה של מערכת הביטחון שאני מכיר כעיתונאי לשעבר שראש הממשלה לא משתף בו את המערכת".