מטפלת זרה מהפיליפינים חשודה בגרימת מותה של קשישה בת 94 בה טיפלה, כך דווח היום (חמישי) בגלי צה"ל. בני משפחתה של הקשישה, שהתגוררה בגבעתיים, טענו כי יומיים לפני שהקשישה הלכה לעולמה מצלמת האבטחה בחדרה כוסתה בפלסטר, כך שלא ניתן היה לראות דבר.



המטפלת נעצרה אתמול בעקבות תלונה של בני משפחתה של הקשישה שטענו כי לפני מספר שבועות נגרם מותה של המנוחה בנסיבות לא טבעיות, זאת חרף גילה של המנוחה. לטענתם, המצלמות תיעדו את המטפלת מצמידה פלסטר על עינית המצלמה בנסיבות מחשידות, ויומיים לאחר מכן נקבע מותה, על פניו, ללא כל סיבה הנראית לעין. 


תיעוד המטפלת מסתירה את עינית המצלמה באמצעות פלסטר

לדברי בני המשפחה, חרף העובדה שאימן הייתה סיעודית, לא הייתה סיבה למותה, ולכן הם סבורים כי הוא נגרם על ידי המטפלת בנסיבות שיש לחקור, ומציינים אפשרות שהיא הורעלה על ידי המטפלת שהדביקה את הפלסטר על העינית. 

המטפלת, מיד לאחר מות הקשישה, מיהרה לבקש מבני המשפחה את תשלום דמי הפיצויים עבור ארבע שנות עבודתה. הליך זה והתנהגותה החשודה הובילו אותם לחשוד כי הייתה למטפלת יד בגרימת מותה של המנוחה, והם חושדים כי המטפלת ניהלה בנק הלוואות לעובדים זרים, הסתבכה כלכלית והבינה כי רק פיצויים שתקבל יסייעו לה להיחלץ מהתסבוכת. יודגש כי מדובר בחשדות ובהערכה בלבד.

בעקבות התלונה פתחה המשטרה בחקירה במהלכה נעצרה המטפלת החשודה ברצח הקשישה. בית משפט השלום בתל אביב האריך בהסכמת המשטרה ועורכי דינה של המטפלת הפיליפינית את מעצרה בשלושה ימים.

ש', בתה של הקשישה, התראיינה בגלי צה"ל לאחר פרסום החשדות נגד המטפלת.

היו חשדות מעבר לפלסטר על המצלמה? אולי גם במהלך השנים? 
"לא היה כלום. למרות הגיל המתקדם של אמי, היא הייתה צלולה והבינה הכל. כולנו התייעצנו איתה. בשבוע האחרון של חייה היא אמרה לי שהמטפלת לא בסדר ושהיא מתנהגת בצורה לא תקינה. יום לפני שהיא שמה את הפלסטר היא ביקשה שלא אשאיר אותה לבד". 
 
ש' סיפרה כי "מיד לאחר מכן אמא לא הרגישה טוב ויום למחרת היא נפטרה. לא חשדנו בשום דבר ולכן לא ביקשתי בדיקות רעלים או שייקחו את הגופה למכון לרפואה משפטית". היא ציינה כי המטפלת התנהגה באופן מוזר בשבעה וזה עורר חשד: "גילינו הכל בדיעבד לאחר הפטירה של אמי. היא באה לשבעה והתנהגה בצורה מטרידה, ולא כמו תמיד. היא פתאום עלתה וירדה מהחדר כשהיא לא הייתה צריכה. היא אמרה לנו שלום מהדלת וחזרה דרך החלון אחר כך לקחת את התיק שלה. היא הייתה חלק מהמשפחה, ולכן לא האמנו". ש' הוסיפה כי "הסתכלתי במצלמה וראיתי שהמצלמה לא מתפקדת. היא ידעה שיש שם מצלמות, למצלמה הזאת יש מכשיר הקלטה".
 
ש' ציינה כי המטפלת החליפה טלפונים בעבר, אולי כדי לא לעורר חשד. לסיום אמרה, כי המטפלת אמרה לה שהיא עובדת עכשיו ברמת השרון. "אמא שלי לא תחזור לחיים, אבל אני רוצה שהיא לא תפגע באנשים אחרים. היא ממשיכה לנהל הלוואות בריבית קצוצה, וגם המשפחה שלה בפיליפינים עובדת בריבית קצוצה. אני מתנחמת בכך שאמא לא סבלה. אותה אי אפשר להחזיר אבל אני רוצה שהיא לא תמשיך לעשות את זה לזו שהיא מטפלת בה ולאחרים".