הבחירות צמודות מתמיד: לאחר שבועות בהם הובילה מפלגת "כחול לבן" על מפלגת השלטון בסקרים, בסקר חדש עולה כי "הליכוד" מדביקים את הפער ועולים לתיקו עם "כחול לבן". לפי סקר בחירות שפורסם היום (חמישי) בחדשות 13 עומדות שתי המפלגות "הליכוד" ו"כחול לבן", בתיקו - 30 מנדטים לכל אחת, זאת לראשונה כאמור אחרי שבועות רבים. 



עוד על פי הסקר, שכלל 801 נשאלים, מפלגת "העבודה" מקבלת 10 מנדטים, מפלגת "זהות" בראשות משה פייגלין עולה לשיא חדש עם 7 מנדטים, איחוד מפלגות הימין מקבלות 7 מנדטים וגם מפלגת "יהדות התורה" ומפלגת חד"ש תע"ל מקבלות 7 מנדטים. אחריהן נמצאות מפלגת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, שמקבלת 5 מנדטים, ומרצ גם היא עם 5 מנדטים. 



מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון מקבלת על פי הסקר 4 מנדטים, ורע"מ בל"ד עם 4 מנדטים. מפלגות "ישראל ביתנו" ו-"גשר" לא עוברות את אחוז החסימה. 





על פי תוצאות אלו, גוש הימין עומד על 53 מנדטים בלי המפלגות החרדיות, וגוש השמאל עם 11 מנדטים, זאת בלי המפלגות הערביות. כשנשאלו הנסקרים לגבי האירועים האחרונים, ובפרט לגבי מי ניצח לדעת המשיבים בסבב הלחימה האחרון בעזה, ענו 43% כי לדעתם אף אחד לא ניצח, 15% ענו כי ישראל ניצחה, 28% ענו כי חמאס ניצח, 9% ענו "לא יודע", ו-5% ענו "שניהם". 

האם מדיניות נתניהו מול חמאס נכונה לדעת הנשאלים? 61% ענו כי ההתנהלות לא נכונה, 22% ענו כי ההתנהלות נכונה ו-17% ענו "לא יודעים". גם בהקשר להכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאלו הנסקרים, ולגבי האם היא משפרת את מעמד ישראל בעולם, ענו 51% כי היא משפרת, 34% ענו לא משפרת והשאר ענו "לא יודעים".