יו"ר מפלגת כחול-לבן, בני גנץ, תקף הערב (חמישי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס של כחול-לבן שנערך בירושלים, ואמר כי "להפוך רמטכ"לים לאויבי ישראל זה ללכת רחוק מדי ולחזק את אויבינו".



"הכרתי את מיקי לוי כשפרצה האינתיפאדה השנייה כשהייתי באיו"ש", אמר גנץ בפתח דבריו. "כשסיימתי את תפקידי, והיו לי ארבע שנים טובות, זאת הייתה חווית חיים משמעותית, וכשנכנסנו למערכת הפוליטית עשינו את זה עם אחריות. לא ביקשנו אחריות סלבים. להפוך אותנו הרמטכ"לים לאויבי ישראל, זה רחוק מדי. זה פוגע בחיילים, בצבא, בילדים שלנו, מחליש אותנו ומחזק את אויבנו".
"יש פרויקט שנקרא 'נשק וסע'", הוסיף גנץ. "כשהשתחררתי אשתי אמרה לי לך תעשה את זה. הבן שלי היה בכיתה ו', ואז עשיתי את זה עם עוד הורים. אנשים היו מופתעים לראות אותי יוצאים. ההורים הסבירו לילדים - זה היה הרמטכ"ל שלנו. שלנו. זה מה שחשוב. מה שעכשיו עושים זה שיסוי. אני יודע מה הוא היה צריך מאיתנו בזמן אמיתי, מה הוא חושב עלינו, איך עברנו רגעים קשים. אי אפשר לשפוך את התינוק של חוסן צה"ל רק כי יש בחירות".

"אני חושב שנתניהו יודע שהוא לא יכול ללמד אותי מה זה אחריות", המשיך הרמטכ"ל לשעבר. "הייתי מפקד בצה"ל אחרי שנה של שירות צפוף, ומאז מפקד על אנשים ובודק שהם בסדר. גם גבי וגם בוגי. יש לנו מאות שנות ניסיון. אי אפשר ללמד אותנו מה זה אחריות והובלה. אנחנו הולכים להוביל ולהיות הפוכים ב-180 מעלות ממה שאתם רואים היום".
את דבריו סיכם באומרו: "לא עוד חרדות ויצירת פחדים להחזיק משהו קטן. אנחנו רוצים לדאוג לכל ישראל. נדבר רק אליכם. נדאג לטובת המדינה. נקפיד על ממלכתיות. הסתלבטו עליי בימים האחרונים, זה בסדר. תוקפים בדרום, ואנחנו בכוחותינו הדלים מנסים לגבות את צה"ל, המפקדים, ומקבלים פידבקים שליליים. לא נוותר על ממלכתיות ועל התקווה".

מוקדם יותר הוא הגיע לרחבת הכותל המערבי בירושלים כשהוא מלווה במאבטחים צמודים. בכחול לבן הוחלט להצמיד לגנץ מאבטחים מחשש לניסיונות לפגוע בו על רקע הבחירות שיתקיימו בעוד פחות משבועיים, ולאור ההסתה נגדו ברשתות החברתיות ושיח הבחירות המתלהם.



בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "כששחררו את הכותל, הייתי בסך הכל בן 8. הצנחנים שלחמו באו לפה, לא מצד ימין או שמאל - אלא בשם ובשביל עם ישראל. גם בימים של סערות פוליטיות, יש מקומות שהם הרבה יותר משמעותיים מכל הוויכוח שלנו. אנחנו מאחלים לעם ישראל שנוכל לעבור בשלום את התקופה הקרובה, מחוברים אחד לשני ואחד בשביל השני".


תכנית עשרת הימים של כחול-לבן


בתוך כך, לפי דיווח בכאן 11 אמש כינסו ראשי כחול לבן את ראשי המטות לדיון סגור לקראת הבחירות, והציגו בפניהם את תכנית עשרת הימים של המפלגה, הכוללת הגעה לצמתים ומרכזיים ברחבי הארץ, לנתב"ג ולקמפוסים במהלך יום הסטודנט על מנת לגייס תומכים.



דנה אורן, ראש מטה הארגון, פירטה בפני המשתתפים את תכנית עשרת הימים של המפלגה, ואמרה: "יש לי בקשה קצת מוזרה, אבל בואו ננסה לא להדליף את כל מה שקורה. יש פה אלמנט חשוב של רצון להשפיע".

לפי הדיווח, הפעילים יעמדו ב-150 צמתים מרכזיים ויפשטו ביום הסטודנט על כל הקמפוסים, וברביעי הבא הם יישלחו לנתב"ג. "החבר'ה נוסעים לחו"ל, נאחל להם טיסה נעימה", אמרה אורן. 
ביום בשישי הבא ייצאו הפעילים לשווקים, ויומיים לפני הבחירות יגיעו מאות פעילי המפלגה לפגוש את הנוסעים הזועמים בתחבורה הציבורית. "נעלה על רכבות, נדבר עם הנוסעים ונשכנע אותם להצביע כחול לבן".