השב"כ שלח אזהרה מפורשת לבכירים בישראל, לפיה יש פרצה בחוק המאפשרת לגופי ביון זרים לרגל אחר ישראלים ואף להכניס מרגלים לישראל, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות כאן 11.



על פי הדיווח, מדובר בשינוי בחוק שעבר לפני כשנה וחצי, ומאפשר ליהודים לקבל דרכון מבלי שהם גרים בישראל ואף מבלי שהם משתקעים בה. בשב"כ חוששים כי גופי ביון יוכלו לקבל בקלות דרכונים ישראלים, שעלולים להתגלגל לגורמים עוינים. הפחד הוא ממרגלים מרוסיה, ככל הנראה, והיא כעת נתפסת כחשודה המידית. בשב"כ סירבו להתייחס לפרסום. 



לפני מעל חצי שנה פורסם כזכור כי מרגלת רוסיה עבדה בשגרירות ארה"ב במוסקבה במשך יותר מעשור. האישה, אזרחית רוסית, נקלטה על ידי השירות החשאי ונחשדה בריגול בעקבות ביקורת ביטחונית שגרתית שבוצעה על ידי מחלקת המדינה. במהלך החקירה נמצא כי העובדת קיימה פגישות קבועות ובלתי מורשות עם סוכנות הביון הרוסית ה-FSB. 



פוטין. צילום: רויטרס



סביב רוסיה היו חשדות נוספים באשר להתערבותה בבחירות בארה"ב ב-2016 ואף בבחירות הנוכחיות בישראל. רוסיה כזכור מיהרה להכחיש לפני כחודשיים כי היא ניסתה בשלב כזה או אחר להתערב במערכת הבחירות בישראל, זאת למרות ששמה כלל לא הוזכר בדיווחים על האפשרות שמדינה זרה תנסה לשבש את מערכת הבחירות בישראל. 



לפני שנתיים אמר בכיר במודיעין האמריקאי כי רוסיה ניסתה להתערב בבחירות בארה"ב והוא העיד בפני ועדת המודיעין ואמר כי רוסיה ממשיכה להיות גורם בולט בתחום הסייבר בעולם. לאורך השנים הרוסים הואשמו לא פעם בפריצה לחשבונות הדואר האלקטרוניים של עיתונאים רבים, בהם כותבים בניו יורק טיימס ובוושינגטון פוסט, וכן כתבים של כלי תקשורת מקומיים. כמו כן, הרוסים הואשמו כי פרצו מספר פעמים למחשבים של מספר משרדי ממשלה בגרמניה.