הרחבת שעות הפעילות של הקו המהיר של הרכבת בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון לא תיושם החל ממוצאי שבת, כפי שתוכנן תחילה. זאת, בשל סכסוך העבודה החריף בין ההנהלה לוועד. על פי לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל, הקו המהיר אמור לפעול במוצאי שבת ובשעות הערב בימי השבוע הוא יפעל עד השעה 21.30 במקום 19.30.

"על פי הודעה שהתקבלה, ישבית ועד העובדים בראשות גילה אדרעי את הקו המהיר לירושלים החל ממוצאי שבת הקרובה, מידי מוצאי שבת וכן בערבי השבוע, החל מהשעה 19.30", צויין בהודעת ההנהלה.

בהודעה נטען עוד, כי כחלק מהתמקדות ההרצה של הקו המהיר, הודיעה ההנהלה על הרחבת שעות הפעילות, אך בשל הודעת הוועד, ההרחבה לא תוכל לצאת אל הפועל.


בהנהלת הרכבת גם הביעו חשש כבד שמחר יהיו השבתות גלויות או סמויות שעלולות להתרחש גם ביום ראשון העמוס. זאת, בשל הפעלת הלו"ז החדש שייכנס מחר לפועל ואשר אושרר בבית המשפט. לאור זאת, הוחלט על הקמת חמ"ל בניסיון לתת מענה לשיבושים העלולים להתרחש.

"אנו קוראים לגילה אדרעי לחדול מהפגיעה האנושה בנוסעים, להישמע להוראות בית המשפט וההסתדרות ולשלב ידיים על הנהלת הרכבת בתקופה מאתגרת זו", ציינו בהנהלה.

בוועד עובדי הרכבת דחו את הטענות. "בניגוד להודעת הנהלת הרכבת, ועד העובדים לא משבית את פעילות הרכבות בקו לירושלים. שוב אנו עדים לדמוניזציה והסתה של הנהלתה הרכבת כלפי עובדיה", נטען בהודעת הוועד.

בוועד טוענים, כי על הרחבת שעות הפעילות של הקו המהיר יש לנהל משא ומתן. "אנו מוכנים לנהל מו"מ על כל שינוי בפעילות. מסרי ההנהלה נועדו לטשטש את האמת ולהתנער מאחריות לכשליה הרבים בניסיון חסר תקדים להשניא את העובדים שלה על הציבור", נטען עוד.