נושא הנגישות אינו זר לי. כילד חליתי במחלת הפוליו, ומאז אני מתקשה בהליכה. הקושי הזה מכניס אותי אוטומטית להגדרה של אוכלוסיית "אנשים עם מוגבלויות". אלא שאני רוצה לכפור בהגדרה הזאת. אינני אדם עם מוגבלות: כל חיי נלחמתי כדי להגשים את חלומותי, האישיים והמקצועיים, ומעולם לא נתתי למוגבלות לעצור אותי. אני בסך הכל אדם בעל לקות פיזית, אך מאמין בכל לבי שכל אחד זכאי לחלום ולהגשים את חלומותיו; את המוגבלות מציבה בפני החברה שבה אני חי.
החברה היא שמגבילה אותי כשהיא מאפשרת קיום של מוסדות שאינם נגישים; החברה היא שמגבילה אותי כשהיא מציבה בפני גרם מדרגות, בלי לתת לי אפשרות לעלות במעלית; החברה מגבילה אותי כשהיא ממקמת מגרשי חניה במרחק עצום מהמבנה זאליו אני צריך להגיע, ולא מחייבת לסמן מספיק חניות נכה בקרבת הבניין; החברה מקשה עלי לאכול במסעדה, כשהרוב המכריע של המסעדות בישראל אינן נגישות לנכים; החברה היא שנוטעת בי חשש קבוע שלא אצליח להתנייד, כי המגבלות שהיא מציבה בפני רבות מדי. 
ישראל 2019 עדיין אינה יודעת להכיל באופן מלא את הקהילה העצומה של אנשים עם מוגבלות - שמונה כ־1.5 מיליון איש, שהם כ־18% מהאוכלוסייה.  התמזל מזלי וזכיתי לעמוד בראש גוף עסקי גדול שיכול לתרום לשינוי המציאות הזאת: בנק הפועלים מחויב, כמוסד הפיננסי המוביל בישראל, לתרום את חלקו להפיכת ישראל למדינה המסירה את המגבלות מדרכם של אנשים עם מוגבלויות.

אני גאה לומר כאן שבנק הפועלים רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות נושא מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית שלו. אנו רואים את עצמנו מחויבים לכך שגם השירותים הבנקאיים הטכנולוגיים יהיו מונגשים, שימושיים וידידותיים לכולם, ובפרט לאוכלוסיית אנשים עם מוגבלות. 
הרוב המוחלט של סניפי הבנק כוללים עמדות נגישות, גישה נוחה, מעליות ומעלונים, חניה נגישה, שילוט מתאים, שירותים נגישים ועוד.  בסניפינו מותקנות מערכות עזר טכנולוגיות דוגמת 300 בנקטים המונגשים לבעלי לקות ראייה, מערכת הכוונה קולית לבעלי מגבלות ראייה, לולאת השראה, שהיא התקן המשפר את הדיאלוג עם לקוח כבד שמיעה תוך ביטול רעשי רקע, ועוד.
הנגשת שירותי הבנק ללקוחותיו היא רק צד אחד של המשוואה. דוח מבקר המדינה קובע כי הכלכלה הישראלית מפסידה כ־5 מיליארד שקל בשנה כתוצאה מאי־העסקה של אנשים עם מוגבלות. המצב שבו יותר מ־50% מהאנשים בעלי מוגבלות חמורה בגיל העבודה מובטלים הוא בלתי־נסבל. זהו הפסד כפול: פעם אחת בצד של אובדן התוצר, פעם שנייה בצד הערכי. ישראל צריכה ויכולה להיות חברה טובה יותר, שיודעת להכיר באחר ולסייע לו להתמודד עם מגבלותיו - ולא להציב בפניו מגבלות נוספות. 
החובה שלנו היא גם להפוך את המעסיקים לידידותיים יותר לעובדים עם מוגבלויות. לדעת להכיל אותם. כיום, עמותות רבות שמסייעות למעסיקים להתאים ארגונים לעובדים עם מוגבלויות שונות, בין אם בהתאמה של הסביבה הפיזית ובין אם בהתאמה של תהליכי עבודה. אני שמח שיותר ויותר עסקים בישראל פועלים באופן מכוון להעסיק אנשים עם מוגבלות, מעבר לדרישות החוק, ושמח עוד יותר שהארגון שבו אני עומד מעסיק יותר מ־1,200 איש המשתייכים לאוכלוסיות הנמצאות בתת־ייצוג בשוק העבודה בישראל. 
כספק אשראי מוביל במשק, אנו מציעים הלוואות מיוחדות לבעלי עסקים קטנים, בסכום של עד 50 אלף שקל, כדי להקל על בעלי עסקים להתאים את בית העסק, להנגיש אותו ולעמוד בדרישות חוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות. חשוב לזכור: עסק לא נגיש הוא עסק סגור ל־18% מלקוחותיו הפוטנציאליים. לצד זה הובלנו את תהליך ריכוז ההסכמות בין הבנקים בתחום המשכנתאות לאנשים עם מחלות מקצרות חיים, והחל מספטמבר 2018 הזכאים לפי החוק יכולים להגיע לבנקים לקבל משכנתאות ולרכוש פוליסת ביטוח חיים מיוחדת ללא חיתום.
לבסוף, יש חשיבות גדולה גם לייצוג הסימבולי של אנשים עם מוגבלות במרחב הציבורי. לאור זאת, בנק הפועלים התחייב לשלב אנשים עם מוגבלויות שונות בכל קמפיין חשוב ולקדם ככל יכולתו את הגיוון הנדרש כל כך בעולם הפרסום הישראלי.
אני קורא לכל חברי המנהלים במשק הישראלי לפעול יחד כדי להפוך את המדינה שלנו לנגישה יותר, עד שכל תושב בארץ, מכל שכבות האוכלוסייה, יוכל לחיות בכבוד, להתנייד בכבוד, לממש את הפוטנציאל האישי שלו ולתרום למדינת ישראל.