משיב אש: יו"ר כחול לבן עמד בשבוע קשה מבחינה פוליטית, לאחר שסבל מניגוחים קשים מצד הקמפיין של מפלגת השלטון והעומד בראשה, רה"מ בנימין נתניהו, שאפילו רמז, בעזרת סרטונים כי הרמטכ"ל לשעבר לוקה בנפשו. בני גנץ, בראיון שהעניק למגישת פגוש את העיתונות, רינה מצליח, יצא נגד ההאשמות האלה, ואף השיב לנתניהו: "מדובר בשיח של הסתה. בוא לא נשכח שנתניהו היה על בימה בכיכר ציון, הלך אחרי ארון מתים במקום אחר, וראינו איך ההגזמה הזו נגמרה".
היה לך שבוע קשה השבוע, לא היית רוצה שיחזור
"הייתי שמח שהשבוע הזה יחזור על עצמו, זה שבוע מצוין. הביקור בארצות הברית היה ביקור טוב, הפגישה שלי עם הנהגת איפא"ק ועם הקהילה היהודית, עם גורמים נוספים שביקרתי היו שיחות טובות, היה נאום מצוין. בשבוע הזה היו גם קשיים, לא נורא, חלק מהחיים. אני מתמודד עם זה, ואני לא מתרגש מכל מיני סרטונים".

גנץ המשיך: "מי שמודאג זה לא אני, זה ביבי. יש לו סיבות טובות להיות מודאג. 13 שנים ראש ממשלה, 10 מתוכן ברצף, שום דבר לא התפתח כמו שצריך בתחום הביטחון, שום דבר לא התפתח בתחום הכלכלה, שום דבר לא התפתח בתחום החברה, אין לו שום פתרונות להציע לבעיות שישנן. הוא פתאום רואה מישהו שקם להחליף אותו, שלא היה קיים לפני שלושה חודשים, ופתאום קורה פה משהו חדש - אז הוא מאוד מאוד מודאג מהדבר הזה. ואם כבר מדבר על פחדים, אז מי שמפחד זה ביבי והוא מפחד מזה שאני קיים כתופעה פוליטית,  כי אני באמת הולך להחליף אותו. כל הסרטונים וכל הגמגומים - האדם הזה ישב 40 דקות בתוך אולפן, מדבר אך ורק על עצמו, הוא דיבר על ביבי ועל מה קורה לביבי. הוא לא דיבר על מה קורה במדינת ישראל, הוא לא מדבר על אנשים זקנים  שצריכים לגמור את החודש ולחיות בכבוד. כל התגובות שלו היו לא לעניין והיו תגובות לדובר, ואני חי איתן בשלום".

גנץ באיפא"ק - "נאום מצוין". צילום: רויטרס
אין הצלחה עם קמפיין שהוא רק לא ביבי
"כחול לבן היא חדשה, טרייה, טובה, מפתיעה, צומחת וכזו שתצליח. המפלגה שלנו נהדרת ויש בה אנשים טובים. יש לנו 58 דפים של אג'נדה מסודרת לחלוטין, אנחנו הולכים לממש את מה שאנחנו מאמינים בו".
יש הרגשה שהקמפיין שלכם מנומם
"תראו איזה קמפיין, שום דבר לא מנומנם. לא היינו קיימים לפני שלושה חודשים, ויצאנו לדרך. הרי, אתם אמרתם שאני לא אכנס לפוליטיקה, אתם אמרתם שלא תהיה חבירה, אתם אמרתם שלא יהיה איחוד, זה קרה וזה קרה. כולם פה חיים תחת ההרגשה, האגדה שנקראת נתניהו. האגדה הזו נגמרה. אפשר לנצח אותו, אפשר להחליף אותו, ואנחנו נעשה את זה".
יש דיווחים על זה שאתה ערערת על ההחלטה של רה"מ ושר הביטחון לבצע פעילות צבאית מסוכנת במדינת אויב
"מי שהכין את המבצע הזה היה אני, מי שתקף היה אני, מי שקיים את השיח עם הדרג המדיני היה אני, ועשיתי את זה בעוד עשרות מבצעים אחרים. מה שאני לא עושה, זה לא להוציא החוצה פרוטוקולים סודיים. אני לא מדווח לאף אחד על פגישות סודיות. לא מפתיע בעיניי שבמצוקה הפוליטית שראש הממשלה מצוי בה, הוא לוקח חומרים סודיים של מדינת ישראל, דיאלוגים פנימיים של מדינת ישראל, מעוות אותם ומשתמש בהם לצרכים פוליטיים".

עוד אמר כי "יש כל כך הרבה אויבים שלי שלא מסוגלים להוציא מילה מהפה כי הם מתחת לאדמה ועמוק - מבינים כמה אני לא הססן. כל התקיפות שביצעתי בכל מיני מקומות, בכל מיני טווחים, בכל מיני שיטות, בכל אחת מהן פרצתי את מעטפות הפעילות של צה"ל, בכל מבצע ומבצע. תמיד הסתכלתי לממונים המדיניים שלי בעיניים, תמיד קיימתי איתם שיח שקוף ומכבד, תמיד עשיתי את מה שסוכם, בין שהמלצתי עליו או בין שהם החליטו עליו. ואני אגיד עוד משהו, אני אהיה ראש הממשלה והרמטכ"ל וראש אמ"ן ייכנסו אליי לחדר יחד עם שר הביטחון ויציגו לי משהו שאנחנו יותר מסכימים או פחות מסכימים, אני אסכם הם יבצעו והם יכולים להיות רגועים בדבר אחד בלבד, אני לעולם לא אוציא שום דבר מהחדר הזה החוצה, לא בעצמי, ולא על ידי שליחים".
גנץ מתייחס לדוח המבקר על פרשת הנתונים הכוזבים שהחברה שלו הוציאה: "המימד החמישי ישבה עם המשטרה בצורה שקופה, המשטרה הכירה היטב את המימד החמישי, היא ישבה איתנו תקופה ארוכה. בפגישה שהייתי בה עם המפכ"ל מעולם לא סגרנו שום דבר עסקי, וכמו שאמרת - המבקר מיוזמתו יצא והבהיר שהדוח הזה מופנה למשטרת ישראל ולתהליכי הרכש שלה. נתנו נתונים נכונים, אני מכבד את המבקר, אני לא מסכים עם הנתון הזה. ההשמצות בדבר 50 מיליון מעולם לא היו נכונות בשום נקודת זמן. כל מה שהן מבקשות לעשות זה לקחת סיפור שלא קרה, כי לא קיבלנו לא 50 מיליון ולא בטיח, ולהסתיר באמצעותן 16 מיליון שקלים שמחוברים לעסקה של חברה שמחוברת לחברה, וראו איזה פלא, שמוכרת צוללות למדינת ישראל. חמור מאוד, לא עובד על הציבור, הם מבינים בדיוק מה קורה כאן, אף אחד לא קונה את הבלוף של נתניהו". 
פרשיית הטלפון
יו"ר כחול לבן גם מסביר מדוע אינו סחיט לגבי המידע שנשאב ממכשיר הנייד הפרטי שלו: "כבר אמרתי בעבר שאין בטלפון שלי שום דבר ביטחוני", התחיל גנץ, "אין שם שום דבר שמפריע לתפקוד שלי היום או יפריע לתפקודי בעתיד. שימי לב שהמדינה הולכת למקום חמור. היום משחקים איתי בגלל פוליטיקה, מחר ישחקו איתך בגלל תקשורת, מחרתיים ישחקו עם שופט שעומד למשפט. אני ממשיך קדימה, אף אחד לא יוריד אותי לא באיומים ישירים ולא באיומים עקיפים. ענייני האישיים יישארו כאלה".
למה התכוונת כשאמרת שנתניהו רוצה לפגוע בך?
"הרי ידוע שמדובר בשיח של הסתה, על הקשרים של הסתה ולאן הסתה הולכת. נזכור שכבר קרו דברים במדינת ישראל, שלצערנו גם בהם נתניהו היה על בימה בכיכר ציון, הלך אחרי ארון מתים במקום אחר, וראינו איך ההגזמה הזו נגמרה. פגשנו לפני כמה חודשים אצל גדי איזנקוט מול הקריה אמירות כמו 'גדי, גדי תיזהר רבין מחפש חבר', אני מציע לא לזלזל בזה. תבדקו את האתרים ותראו מה קורה שם. אני לא מפחד מכלום, שום דבר לא יזיז אותי מהמטרה שלי, אני בא לשרת את מדינת ישראל, את אזרחי ישראל, במשך 40 שנה סיכנתי את חיי בשביל המדינה - אני מתכוון להמשיך וכלום לא יזיז אותי משם. נתניהו היה שמח מאוד שאני לא אעמוד בדרכו הפוליטית, ויש לי חדשות בשבילו, אני אעמוד גם אעמוד, אני הולך להחליף אותו".
אתה חושב שנתניהו הפעיל את הרוסים נגדך?
"גורמי הביטחון כולם, שמענו את ראש השב"כ וגורמים אחרים, מדברים בגלוי בסקירות פתוחות שיש אפשרות של התערבות מדינות אחרות וגורמים אחרים בבחירות בישראל. גורמים אחרים יכולים להתערב במה שקורה בתוך הבחירות. אני שוחחתי על אופציות, והאופציות האלה קיימות על השולחן. אני חושב שמה שצריך לקרות זה שמדינת ישראל עם רשות הסייבר וראש הממשלה, צריכים לוודא שדברים כאלה לא קורים, ואני מקווה שהם עושים את זה. 
איך הכל מסביבך דולף?
"שום דבר לא דולף, פה ושם יש יציאות. את יודעת, אז יש הקלטה אחת ויש שתיים, אנחנו חיים במערכת פתוחה. זה לא דיקטטורה, ודברים חיים פה. העיתונות הרי מתפרנסת מזה. שימו לב מה לא קורה אצלי - התקשורת מפרסמת איזושהי הקלטה שמישהו מצא באיזשהו מקום, אין סיטואציה שבתוך חדרי הקבינט אנשים מוציאים חומרים החוצה. כשידליפו מצגת מתוך הדיון שלי אני אבצע על זה חקירה. מה זה סוד מדינה הדיונים שלי? איזה סוד אני מסתיר פה? אני מסתיר פה תקיפות בכל מיני מדינות? אני מסתיר פה מבצעים בכל מיני מקומות? או שאני מתדרך את אנשיי? פחות חשוב זה איזו הדלפה יצאה מאיזה דיון פוליטי במפלגה כזו או אחרת, או מה אמר א' על ב'. מה שמאוד חשוב, וזה קורה במדינה שלנו, שהקבינט לא ידלוף, שתהיה משמעת ממשלתית במקומות האלה, את זה נתניהו שכח לעשות". 
מה האלטרנטיבה המעשית שאתה מציג לבעיה בעזה?
"עזה זה אתגר שחייבים לטפל בו. נתניהו לא פתר אותו במהלך 10 השנים האחרונות. זה דבר פתיר. אנחנו לא משלמים פרוטקשן. בעבר העברנו תשלומים דרך ארגונים בינלאומיים מזוהים, דרך העברות בנקאיות ולא מזוודות של אל קפונה שנוסעות לעזה. זה פרוטקשן. זו לא העברת כספים, זה פרוטקשן. לא יקרה. לא ניתן להסלמה המתמשכת הזו לקרות, אנחנו נפעל בתקיפות - סיכולים ממוקדים, תקיפות מהאוויר, כתישות, עד שהם יחזרו למנהרות שהם בנו לעצמם בעזה וירימו דגלים לבנים. כשזה יקרה, וכשתחזור ההרתעה, אפשר יהיה לחזור לתהליכים מדיניים, תשתיתיים וכלכליים בעזה, נדבר על זה כשזה יהיה רלוונטי". 
"מה עוד נעשה?", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר, "נהיה בעוטף, נהיה באשקלון, נטפל באנשים, נהיה שותפים שלהם. הם לא יהיו נטל עלינו או מטלה, הם יהיו האזרחים שלנו בחזית".

יש שמועות בסביבתך שאם אשכנזי היה מוביל את הרשימה, מצבכם היה טוב יותר
"אני אוביל את הרשימה. גבי שותף מצוין ויש לנו דרך ארוכה אחרינו. הביחד שאני מוביל עם גבי ויאיר ובוגי ועם חברים אחרים טובים שישנם - אנחנו הולכים להחליף את השלטון. זה ממש בהישג יד, זה לא רחוק. אנחנו נהיה המפלגה החזקה בישראל, אנשים מבינים שהדרך היחידה ליצור שינוי אמיתי במדינת ישראל היא לשים כחול לבן בקלפי. במשך חודשיים, בכל הסקרים מובילים בכמה מנדטים, בכל סקר זה זז לפה ולשם, ואנחנו נמשיך לגדול. אנחנו מדברים עם גורמים מהמפלגות השונות, אנחנו מקיימים קשרים. הם מבינים שעידן ביבי נגמר, הם יודעים שביבי הולך. חלק מהם הביע מיאוס מביבי".
לסיכום, הגיב גנץ לפרסום "מעריב" על כך שעבר טיפולים פסיכולוגיים: "תהיו רגועים, אני לא עובר טיפולים נפשיים. הכל בסדר. אמרתי כבר בעבר, אני אומר שוב מה שאספתי ביום בלבנון היו לחצים הרבה יותר גדולים מכל מיני סיפורים שמנסים לעשות. אני מלווה על ידי יועצת ארגונית בשלוש שנים האחרונות בתחומים הארגוניים והעסקיים שלי. הכדורים היחידים שאני מכיר הם 5.56 ו-7.62".

נתניהו: "גנץ לא יהיה שר ביטחון בממשלתי"

בתוך כך, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו הבהיר הערב כי יו"ר כחול לבן לא יהיה שר ביטחון בממשלתו לאחר הבחירות. "בני גנץ שתומך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שתומך בעקירת 90 אלף מתיישבים, שהתנגד לבניית הגדר שהקמתי בגבול מצרים ובלמה כליל את ההסתננות לישראל, שתופר עלילות דם נגדי ושקורס תחת לחץ של קמפיין בחירות - לא יהיה שר ביטחון בממשלתי. מי שרוצה קואליציית שמאל מצביע ללפיד וגנץ. מי שרוצה קואליציית ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".בני גנץ שתומך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שתומך בעקירת 90 אלף מתיישבים, שהתנגד לבניית הגדר שהקמתי בגבול מצרים ובלמה כליל את ההסתננות לישראל, שתופר עלילות דם נגדי ושקורס תחת לחץ של קמפיין בחירות - לא יהיה שר ביטחון בממשלתי", אמר נתניהו.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לדברי נתניהו, ואמר כי "נתניהו לא יהיה שר האוצר בממשלתי. הוא יפסיד בבחירות ויילך להתייצב בפני שלושת כתבי האישום שלו. אזרחי ישראל מאסו בשנאת האחים שהוא זורע בעם. הליכוד יהיה שותף בכל ממשלה - נתניהו ושנאת האחים שלו יורחקו מהחיים הציבוריים".
 
מהליכוד נמסר בתגובה לראיון של גנץ: "גנץ לא עומד בלחץ, זה גדול עליו. גנץ אמר ש'זה החודש הקשה בחייו'. אם הוא לא עומד בחודש של קמפיין, איך הוא יעמוד בלחץ של לנהל מדינה? הוא קרס משאלה בריאיון, איך יתמודד מול החלטות גורליות או מול הלחצים הכבירים של מנהיגי המעצמות? גנץ, בוגי ואשכנזי הם אלה שמספסרים בסודות מדינה ומדרדרים את השיח הציבורי לשפל חסר תקדים כשהם טופלים על ראש הממשלה נתניהו עלילת דם כשהם מאשימים אותו בבגידה בעניין הצוללות. רק אתמול התברר בפרסום בחדשות 13 שבוגי יעלון היה מעודכן כל הזמן בעניין רכש הצוללות".
 
 עוד נמסר כי: "גנץ האשים את ראש הממשלה בהאשמות הזויות שהוא רוצה להרוג אותו, שהוא הפעיל נגדו את הרוסים ושראש הממשלה מצוטט לו. גנץ עדיין לא נתן תשובות לדוח מבקר המדינה החמור שקבע שהחברה של שלו קיבלה במירמה חוזה על סך 50 מיליון ש״ח מכספי הציבור, שמתוכם שולמו לו ולחברה שלו 4 מיליון שקלים. אם רוצים דוגמא לתקשורת מגוייסת, הריאיון המלטף של רינה מצליח לבני גנץ הוא דוגמא מצוינת".